Wednesday, May 2, 2012

entry ke- satu kosong kosong

salam selepas 1 hari buruh....

hari ni aku xg keje...balas dendam sebab semalam aku kena keje...memang what the heck lak kan....
sume org cuti...tp setengah2 orang kena paksa rela bekerja n paling ke-tahi-an bila keje xdpt apa2...just time off yg tak dgandakan pon.....aku memang gi keje dengan tak ikhlas/redha semalam....
so...akibat dari itu...petang semalam aku demam...panas gak la suhu.... awal malam je da cecah 38.4C
so aku minta gak doktor MC untuk arini...ganti balik aku tak cuti semalam...balas dendam!!!!

ok...tu post saje je knon2 nk cover ke-x-update-an aku selama almost 3 bulan lebih....kalau ada habuk aku rasanya berkepuk2 da sawang dalam blog ni...fuh2 pon xjalan....sooooo sorry kepada yang follow blog aku (ada ke???..hikhik)...sumenya akibat........





oleh sebab masa kawen kena make-up so bajet cun...so gambar ni terkecuali la dari konon2 xnak tayang muke kat blog...poyos gila!!!

we're officially married!!! sebenarnya saje je nak buat entry yang ke-100 ni sekali dengan announcement....
so redha je la eh....pasni aku janji buat entry makan2 yang betol2 punyaaaa.....


udang galah freshhhhhh hokey!!! ni hidangan lauk pengantin masa bertangdang di kuantan.....
family en.iky memang ada yang rajin memancing/ memukat/ menjala...so stok makanan laut/ sungai sangat2 fresh....so aku pon walaupon jadi pengantin pada hari tersebut, makan xrope pengantin....same je mcm biasa...

dengan rakusnya aku cepat2 pilih udang yang paliiiiinnnnggg angguuuuuuunnnnn......tinggal xterpelanting je udang tu...ketang ketung2 aku nak kopek udang ni....last2 en.Iky tolong kupaskan....dia riso la tu aku buat hal depan orang...
lauk lain yang ada semuanya masakan kampung....so memang licin la tetamu makan....kalau kenduri orang hidang nasi putih lauk, kerabu, masak tempoyak, ikan masin kompem2 daging n ayam orang xheran sangat dah....

ni gamba faveret....kredit to our cameraman: mr. syareez....
gamba ni raw lagi...belum edit....bayangkan kalau da hedit.....xsabo aku nak tunggu



p/s: sebenarnya aku dah kawen dari bulan 2 ari tu...so dlm proses adaptation living 2gether as wife yang solehah aku xnyempat nak buat entry...tapi bahan da melambak2 da....hopefully this entry akn jd booster utk aku kembali mengarut disini...insyaallah~

No comments:

Post a Comment