Thursday, November 10, 2011

REDWOK~ Steamboat bbQ

salam aidiladha...( walaupon dah 4 hari berlalu)...
hai hoi hei....
aku memang dah lupa nak update blog aku ni...semuanya gara2 aku asyik blog walking kat area2 blogger bride 2 be...sekarang ni mood nak cari idea2 nak kawen je...kadang2 rasa macam: wah kalau aku buat blog pasal preparation bagus jugak..boleh buat kenang2an hasil susah payah...(berangan!!)
niat je lah...realitinya hangat2 tahi hayam je...last2 blog aku tu ada tittle je...update nya pon berhabuk2..hahha
tapi dalam berangan2 tu aku terpikir gak url blog aku: sayagilakawen...haha...ke sayameroyannakkawen???
hokey2..stop berangan mood....

ni nak cerita pasal groupon....korang pernah dengar??ni ala2 voucher/ kupon yang dibeli dengan harga yang murah untuk mendapatkan sesuatu yang lebih mahal harganya...
selain dari bersiar2 di blog bride2be..aku jugak menghabiskan masa mengusya iklan2 groupon, milkadeal dan juga mydeal..siap subscribe tu...
selalunya aku dok usya je n selalu terbayang betul ke benda ni...ke nanti aku kena tipu bulat2 tak pasal je....
so...semalam aku telah membuat suatu keputusan yang maha tak sangka...
dalam musykil2 tu aku beli jugak kupon groupon yang ini:

2 horang untuk 30 hengget je weh...gila murah...
dulu aku penh try sekali makan kat qtai branch ampang...sorang rm22+tax+service+bla2=~rm25...
tu yang tak de bbq...ada celup2 steambot, kuih2, aiskrim, n satay...yang ni ada semuanya.., grill2 tu yang i loike2....sorang rm15....yahoooo~

aku try beli yang murah2 dulu..dah dapat pon kupon nya...tinggal nak gi redeem je dalam masa terdekat ni...so, kalau ada  hupdate pasal qtai lepas ni kompem lah menjawab kepada persoalan yang bermain difikiran selama ini....

ok..bersempena aku dah terbuka cerita pasal steambot, aku pon sambung je lah cerita pasal steambot ye adik2 sekalian~

REDWOK
Lokasi: Seksyen 7, Bangi, Selangor
Jenis: Korean Steambot with grill, buffet makan sampai muntah n ala-carte Chinese food

 tembok besar ala2 tembok cina ni dari tepi jalan memang nampak..so mustahil tak jumpa kedai dia

 ni jenis2 ball2 yang memang sedia sentiasa diminati oleh en.Iky...not my style eh~

 ni baru my style..kalau makan buffet kena amik benda mahal2: cengkerang2 laut dan juga daging kambing yang berkhasiat tinggi..baru rasa berbaloi2....setimpal dengan harga sekepala..haha

 ni lah yang diorang panggil korean bbq grill...ada sup untuk buat steamboat and kuali grill kat keliling dia...pilihan sup ialah tomyam...

 cuba teka apakah ini??nampak macam ais krim??nope2...anda sangat2 salah~
ini kite panggil mentega ye adik2....bukan main comel lagi kan??? fungsinya untuk sapu atas grill tu supaya tak melekat daging2 anda

 ni namanya adam...anak awis n sya...sangat2 cute..dah la cute..baik pulak tu..
bayangkan sepanjang kitorang makan dia langsung tak kacau, merengek,nangis or mengada....dia diam je main mainan dia....i loike2....

 comel kan??

 ni semasa kejadian memanggang daging2 kambing...kompem2 kat side aku ni...memang pure2 kambing je daging darat yang aku tibai malam tu...haha
side kanan kat gambar tu boleh nampak en.Iky punya typical fishcake....side dia memang belah kanan..n dia memang gila mentekedarah benda2 macam tu...tak paham aku??( bajet orang semua paham aku...)

ni hasil akhir..nak tunjuk dah siap masak memang tak dapat lah...sebab time tu jari2 dah berlengas2 dengan makanan n kuah2, cicah2 sambal n sos...tak boleh nak capai kamera dah...harap je mula2 nak poyo2 pakai chopstik...lepas tu arghh...gi berambus sama chopstik...baik guna tangan...wahwawhahwhawha.....

kesimpulannya aku makan sikit je malam tu..kannnnn??? sebab bajet diet...tapi aku percaya hasil usaha aku menghadap makanan2 yang bernilai exotic sama dengan harga yang dibayar...terima kasih....

eh..tu bukan kesimpulan....ni baru yang betul:
harga rm 32/ per head...kalau amik periuk yang siap ada grill..kalau steamboat biasa rm27/per pax...
variety of buffet??? tak..tak cukup banyak untuk harga semahal itu...
berbaloi?? tak berbaloi~ ...
dah la pinggan selalu habis, mangkuk susah nak dapat, sudu jarang topup...

setakat ni steamboat bbq paling best pernah aku pergi ialah seoul garden kat melaka... daging dia pelbagai jenis dengan pelbagai jenis marinate...seafood pon banyak, sos pon banyak jenis...berbaloi2(kalau pergi weekday before pukul 4)....
tapi kalau pergi yang kat kerinchi gila tak bes..tak seoul langsung~ not recommended bagi yang 1st time nak try seoul garden...
so kesimpulannya sekali ni je lah aku pergi....

p/s: aku tag dalam:  masak sendiri...betol lah kan??

3 comments:

  1. Ya! Aku setuju dengan ko.Buffet semestinya makan benda-benda yang primer,bukan benda-benda bodoh.Hahaha..Nasi adalah benda paling salah kalau ambil.Cepat kenyang.Rugi.

    Ok.Seoul Garden melaka,im comingggggg!!! ^^

    ReplyDelete
  2. mana nak beli korean bbq grill ni

    ReplyDelete