Saturday, October 22, 2011

kucen2~

arini bagun je pagi buka laptop terus buka gamba kucen2 kat melaka...uuuuuhhhhhhh...rindu!!!
rindunya kat kucen2ku~huhuhuhuhu
so tak de mood nak cite psl makan...
so kte cite pasal makanan kucen??
tak lah meraban sebegitu....nak sharing2 muka2 kucen2 la ye....


 kudut's family
kudut maknya...antara kucing yang paling mengada sekali sebab disayangi semua orang dalam rumah... masuk rumah je panggil kuduuuuuuttttt~ dia pon jawab...n suara dia pon paling bising sekali..kecoh gila..masa dia membesar dia sekor je mak aku bagi dok dalam umah...yang lain jangan harap..outside! menyampas aku...
meyampas2 pon kalau sampai umah aku pon antara dok menggentel dia...haha

satu/ siji
ni anak kudut nama dia satu mula2...tapi parent aku suka sangat nak bagi nama jawa...so jadi siji..kalau aku balik aku panggil satu...so dia pon confuse pe nama dia kot..tapi hari tu nak kena vaksin mak aku dah register nama siji...so dah officially lah tu siji nama dia...
nama dia kitorang bagi base on ada 1 tompok besar kat kepala dia tu... n dia ni paling lincah sekali antara adik beradik yang lain..kuat gila main

dua/ loro/mokmok/gothic
ni pulak nama nya semua di atas...mula2 bagi nama dua...lepas tu jawakan dia loro jadinya... tapi masa membesar tengok dia paling gemok n mengada n bising...so panggilan nya jadi mokmok...then dah besar sikit baru2 ni mak aku cakap spot hitam kat muka dia dah makin gelap...so mak aku dah tukar jadi gothic pulak...aisshhh..sukati lah ibu~ 

nama dia yang mula2 dipanggil dua/ loro sebab ada 2 spot hitam kat telinga dia tu...

n ni je satu2 nya anak kudut yang jadi kucen siam...n perangai pon sama je macam kudut..mengada terlebih...dia tengah main2 kite datang dekat je dan2 dia tergolek kat kaki kita...lepas tu nak manja2 tangkap kaki...ayat ayah aku:"sekali aku sepak kau..melambung sampai ke bumbung~" tapi angkat belai2 manja...haha..
mengada kan~ paling menagada dengan ayah aku...bayang kan ayah aku tengah duduk santai2 kat kerusi dia boleh datang naik kat kaki ayah aku...baring kat peha ayah aku then tangan(kaki depan) dia dua2 tu dok peluk perut ayah aku yang buncet sampai tertido....landing spot baik punya...rasa nak sepok je tengok tahap ngada dia tu..

 tiga/ telu
yang ni pulak namanya hasil ada 3 tompok kat atas kepala dia..memang kebetulan semua anak2 kudut ada 3 jenis tompok berbeza design yang complete..so nama yang terhasil pon best je jadinya...
tiga yang paling baik sekali antara semua...tak banyak songeh...manja pon tak melampau..sopan je... kalau kita cakap tak boleh dia pon tak kacau da..suara pon soft je...tak banyak melawan n sealu je mengalah dengan 2 ekor lagi tu... n dia the only girl...

 tengok...sopan je kan dia baring dekat mak dia...memang swwwweeeeeetttttt sangaaaaattttt!

Anak2 Uyat Buyu:
seterusnya ialah anak2 uyat buyu..tak complete semuanya,...sebab anak dia tak friendly lagi time ni..semua pakat lari nampak orang...
so aku show yang mana ada gamba je lah ye....

zoro
ni namanya zoro sempena dia macam pakai mask...zoro ni paling penakut sekali dengan orang..even sekarang dah besar sikit pon still takut2.. muka dia comot gila..dah kena cuci pon esoknya kotor balik..dia n adik beradiknya suka sangat bergumpal2 kat tanah...  

 cotton/ cotton bud
ni aku pon tak sure dia ni cotton ke bud..sebabnya ada 2 ekor yang pattern sama...time kecik2 ni memang susah nak bezakan+ aku pulak balik melaka sebulan 2x...tapi bila dah besar sikit semakin ketara nampak bezanya..
nama cotton sebab bulu dia selembut kapas...bila dah besar lagi lembut!!n start panjang n gebu! gerammm je bila pegang...
sama je macam cotton bud..tapi cotton bud kurang manja sikit..n bulu dia tak cukup panjang tapi stil lembut.. nama dia sempena tak tau nak bagi apa dah...sambung je nama si cotton tu jadi cotton bud..haha

 buat2 innocent bila kita datang dekat...padahal kau dah robek2kan sandal tu kan??haha...comel2!!!

 jack sparrow
ni nama ayah aku yang bagi...masa nak bagi nama tu, nak ingat nama jack sparrow tu bersungguh2... yang dia ingat time tu lanun pirate of carribean... nama sempena dia punya spot hitam kat mata sebelah je macam lanun...n dia sangat2 kiut..paling kecik sekali antara yang lain...yang ni aku paling sayang sebab dia paling adorable!
sparrow sebenarnya anak angkat kepada uyat buyu...ayah aku jumpa dia dalam longkang depan rumah sekor2 je macam baru 2hari dilahirkan..n kebetulan uyat buyu pon baru lahirkan cotton, cotton bud, badman, n kelawar seminggu..so ayah aku tumpangkan sparrow menyusu dengan uyat buyu...sampai sekarang diorang orait je dengan sparrow...baikkan? 
eh...patutnya buka anak angkat...anak susuan..baru betuull!

 comel nya sparrow!!!rindu nya nak pegang dia... pandai je buat2 aksi2 cute time orang amik gamba.. rasanya ada talent jadi model kucen la dia ni....

 comel2....geram2....
ada lagi sekor tak cerita: kelawar...gambar dia takde..n dia dah pon dah hilang seminggu lepas kena jab vaksin hari tu...tak tau dia lari mana...huhu




n ni jumpa video si satu menggila dengan mesin basuh...dia memang gila
enjoy!!!~

2 comments:

  1. cuba bagi dia masuk sekali dengan kain-kain tu.

    kedekut lah ko nih.

    ReplyDelete
  2. aku mmg kedekut tapi baik hati...haha

    ReplyDelete