Tuesday, January 3, 2012

ayam penyet lagi~

hehoi...
apa khabar semua??
hari ni bosan2 rasa nak cerita pasal makan ayam penyet lagi....aku perasan kalau dalam tag makanan indonesia aku kompem2 ayam penyet je.. tak tau la kenapa? sebab makanan ni je yang tengah famous kot...
sebelum nak cerita pasal makanan, aku nak eksen2 hasil D.I.Y aku untuk kegiatan gatal nak kahwen...

 tadaaa```
ni hasil gigih tangan aku n adik aku, cherpotet buat tapak hantaran ala2 bantal.. kan konon2nya tengah trend sekarang... bajet up to date la kan~ ...manik jurai2 tu hasil proses hiasan hantaran masa tinang dari pihak lelaki.... aku cakap dengan adik aku proses kan je!! kite jimat! jangan membazir..guna apa yang ade...
lihat hasilnya..menawan kalbu kan???ececece

 zoom in skit...kerawang2 tu gi hasil gigih meredah jalan tar setiap minggu dok survey segala macam benda... aku rasa harga2 kedai jalan tu aku dah boleh hafal kot...hahaha...


AYAM PENYET
Lokasi: Sebelah Terminal Bus Kajang, Selangor.
Jenis: Indonesia

Kedai ni mula2 ditry oleh kawiyah... then, en.Iky...dan akhirnya en.Iky bawak aku gi try minggu lepas masa on the way ke melaka...singgah sebentar bersama ayam penyet~

pecel bakar/rm6 (kot)
ni set pecel bakar datang bersama2 nasi putih dan sup.. ikan bakar aku memuaskan hati.. walaupon bakar tapi rangup... aku pon mula2 pelik macam mana ikan bakar boleh rangup? rupanya2 dia goreng dulu baru bakar kot...hasil amatan aku la...bakar tu buat cukup syarat je tu...then masa bakar aku rasa dia sapu madu so ada rasa manis2 melekit kat ikan tu... aku suka makan ikan keli kalau dia goreng tu dia belah2 kat badan, so kompem garing ikan tu sampai ke dalam...nyummeh!
sambal yang digunakan lak pedas...tapi still tak boleh lawan ayam penyet kat kampung baru punya menyengat..
sup dia pon berasa sup ayam..bukan takat2 jenis buat sup letak garam dalam air panas..
dalam diet2 aku minggu lepas sekali dapat nasi ayam penyet dengan tempe hancus diet... habis sepinggan nasi aku....huhu

tempe+tahu/rm2
ni tambahan...takde dalam set.. tak sama macam wong solo... tapi rm2 berbaloi2... banyak gila sekali dia hantar... ni pon aku gedik gi +lagi nak tempe lebih.. dia xtra chrge 50sen lagi tapi banyak gila tempe dia bagi... yang syoknya tempe n tahu dia hiris halus...bia goreng memang kruk2 la.... i loike2!
ayam penyet/ rm5.50
ni set en.iky yang order... kalau makan, pilihan dia mesti nak ayam... patot pon mok2...hahah... hari ni aku discover dari k.noji (padahal dah berapa kali discuss pasal ni) diet untuk orang darah b ialah elakkan makan ayam... ayam toxic untuk darah b... so kau diet macam mana pon kalau asyik makan ayam jangan berangan hokey! darah b bagus kalau amik ikan, daging dan produk tenusu.... oooo....patot pon aku kurus, en.Iky mot2...dua2 darah b... tapi i jarang amik ayam...wahahwahhwhahwa.....
eh...lupa nak cerita pasal ayam dia...aku pon xingat dia komen apa...tapi dia cakap ayam dia garing....tu je..

soda gembira/ rm??
ni air aku punya...soda gumbira...rasanya tak lah menggumbirakan hati ponn..sebabnya kalau kau habis telan ni segelas esok kau menangis tengok blood sugar level kau.... manis nak mati!!! manis susu pekat lak tu.... aku telan sikit then bungkus bawak balik,suh dai tambah ais...lepas tu lupa nak minum n bila teringat dah tawar hebeh... kesimpulannya memang tak pandai buat la orang ni... kat nim's aku rasa lagi sodap~

kesimpulannya, kedai ni boleh lah ditry bagi penghunter ayam penyet.... tapi bagi aku ayam penyet yang kat kampung baru lagi syiok... tapi yang tetap menduduki carta unggul ayam penyet dalam sanubari ku tetap lah wong solo~

No comments:

Post a Comment