Wednesday, February 2, 2011

AYAH JOHAN!!

PAPA JOHNs!!
Lokasi: Jusco Baru (Kek Lapis) Melaka
Jenis: Pizza, Italiano

Beberapa hari lepas, bersempena cuti raya cina yang panjang dan meleret2 ni, geng2 zaman sekolah ajk berjumpa. Ala2 sesi reunion la ni. Tapi tak ramai. 5 orang je perjumpaan kali ni. Terdiri daripada Gda, Qubra, Chopina, Mawan dan aku. Kejadian diet pon terpaksa ditangguhkan apabila ada je event2 macam ni berlangsung.

Tempat lepak yang paling sesuai untuk geng2 kecoh macamni harus lah cozy dan pelayan nya kenalah banyak bersabar sebab kami nak lepak lama2. So, kami pon decide untuk lepak di bapa kepada si John...

 Buku Azimat
Menu yang menjadi tatapan oleh kami semua. Qubra siap teliti setiap 1. ngalah kan orang study. biasalakan bakal doktor!

 
Perkakasan yang tak mungkin digunakan kalau aku makan piza. Pinggan je la guna. Apa barang guna pisau garfu makan piza. Guna tangan  je..baru amerika...haha..eh..orang melayu ok..

 Pencicah
kalau makan kat sini yang uniknya takde cili sos. ada pencicah yang dihidang kan ini saje. yang kale kuning tu aku baca dianya menu garlic butter. tp aku rasa cam butter dorina je..garlicnya kurang kot.  sos merah tu ialah piza gravy. opkos la tomato puree. mayb dia ada la kasi rasa2 tambahan kt tomato puree ni. n lastly yang hijau tu nampak macam pedas gila..sekali aku gigit kunyah2 camtu je..hekeleh..cam jeruk je rasa dia..so sape yang tak leh hidup tanpa cili sos boleh la get ready sludup botol sos sendiri ye..
Side dish 1: Bread Stick
Bread stick nampak je cam kejung n batang kayu..sekali patahkan..wow..lembut..tak liat..langsung tak serupa dengan rupenya..masa aku tengok kat menu mati2 aku ingat dapat popia..haha..n apa yang besnya time ni la gunanya pecicah garlic butter tu..kalau aku segala jenis pencicah yang dia bagi aku guna..baru la berbaloi2...

 Side dish 2: Grill Chicken Wing
Kedek gila chicken wing dia..kalo ikot kan aku ni baru 2 ketul..kedek2..set yang kitorang amik ni actually dia tulis set for 6 person. hangguk dia la..ni utk 4 orang je gayanya..cis2...ayam dia ok lah..tapi bagi aku still tak leh kalahkan pizza hutnya chicken wing yang garlic tu~

 Side dish 3: Potato Wedges
kentang dia bes sebab digoreng dengan minyak tidak menjejes2. dan rangup diluar tapi kalau da sejuk rasanya kebatun jugak kot. n tak de la garam2 di salutkannya..so sesuai la untuk pendiet cam aku..haha

Hawaiian Papa
Piza ni topping dia aku tak suka sangat..Topping dia sikit je..Ala2 pizza hut gak lak dianya topping. Kedek sikit. tapi apa yang aku suka roti dia.. sebab roti dia sangat lembut. dan sedap. ala2 sebaris la roti dia dengan dominos.

 Texas Heat
Bunyi nama cam hebat je kan..tapi xheat pon..aku ni kalo da nama bunyi cam pedas tapi bila aku makan tak pedas aku akan tak puas hati..oppss lupe..ni mknn omputih..pedas2 diorang pon hekeleh je bg lidah melayu kite2 ni kan..huhu..tapi yang ni topping dia better compare yang atas tadi..suggested topping  la ni~

 Abang pembuat dough 1

 Abang penabur gravy 2

Tada````~~ 
abang2 penebar dough ala2 penebar roti canai ni boleh la kite ngendap dari tingkap yang memang dia sediakan. So boleh la kite tengok macam mana rupe pe yang kite makan tu diproses, dapur dia bersih tak, bulu lengan abang penebar tu lebat tak...haha.. tapi seriously roti dia best...so tak malu la abang2 ni dipertontonkan..

Secara keseluruhannya Papa Johns ni ok la. aku lagi suka pizza n side dia compare to Pizza hut.  Harga pon berpatutan. Lupa nak gtau harga set for 6 person ni RM58.90. Ada gov n service tax. n set ini didatangi dengan 6 gelas air coke. n lupe gak nak bagitau dipping sos tu kalau nak + dia charge jugak setiap 1 rm1.orang cam aku opkos la nak exxxttrrraaa pencicah...

nanti aku nak try side meal dia yang lain. sbb dianya pasta, meatball nampak  menarik. next time~


p/s: Tapi still tak boleh lawan lagi dengan US Pizza, Dominos n opkos Yellow Cab! Yellow Cab still berada di kedudukan tertinggi dalam list pizza faveret aku..~

No comments:

Post a Comment