Saturday, February 12, 2011

SaNY Char Kuey Teow!!!

Char Kuew Teow!
Lokasi: Titiwangsa, Belakang Istana Budaya, KL
Jenis: Goreng2an Kuew Teow Penang

ooohhh..kejadian ini berlaku pada malam semalam..aku dan wani terasa kebuluran nak makan sesuatu..sekali tengah dok godek2 fb terserampak lah dengan gamba char kuew teow yang sungguh menarik lagi lazat di post oleh kawan sekerja..maunya tak meleleh..time tu gak tanya dia kat mana..malam tu jugak aku n wani menuju zzaaasss ke sana...

kedai ni memang wani selalu gi pon sebab dekat dengan tempat kerja dia..aku je yang jakun..hehe..n disamping itu kami didampingi oleh aney sebab dia lorat2 bising ajak makan setelah keseorangan bestfren dia balik kampung...ooo..kawan ko takde baru nak cari kitorang kn????!!!

pandangan depan kedai ni..aku rasa ni cam bas sani punya owner same kot..malam2 memang meriah kat sini..dekat dengan tasik titiwangsa..lepas makan boleh berlenggang lenggok kat situ..bagi turun makanan yang diisi
 Char Kuey Teow Special /RM 5.50
yang ini aku punya special punyaaaaa,,...bila tanya waiter dia pe beza yang special dengan yang biasa..dia cakap ada telur sebijik dengan semuanya lebih..semua lebih??lebih lah sangat kan..adalah udang lebih 2 ekor,kuey teow lebih 2-3helai,pinggan lebih besar...yang len same je...tapi rasa kuey teow dia memang terbaaaiiikkkkkk!!!!!pekat gila kuah dia..secukup rasa rasa dia...seddddaaappp!!!tak tipu punya~

lihat lah hasilnya...licin ok..liccciiiiinnnnn....kulit udang tu aku hisap2..bayang kn sedap tak sedap???hahahah.,..ke aku yang kebulur time 2 eh???musykil2

 Char Kuey Teow Biasa/ RM4.00
yang ini pula adalah aku punya lagi...setelah licin pinggan yang diatas td..aku pon wat muke gedik2 sambil mengigit hujung sudu buat muka comel kat wani..rasa cam nak order lg 1 boleh tak???wani xbagi..sebab dia da beli satay lagi..n patotnya ialah kami tak patot makan malam!!!ni dah lah da makan malam, g tibai tak hengat punya lak lagi tuu...haha..tapi pedulik lah..ni 2nd plate aku yang biasa..rasa tetap sama..maintain sedap...!!!!hahahahahahha..
eh..pembetulan..aku share dgn aney y 2nd plate ni eh..aku bukan makan sorang2 (ayat bagi nak cover tak makan banyak)..n aku bukan share sepinggan makan 2 orang dgn dia ye..nak kena pelangkung dengan en.Iky??haha..aku awal2 dah tolak sikit kat pinggan aney..tapi kuah+udang lebih kat akunya pinggan...hahahaa

 pon berjaya melicinkan!!!hebat tak selera aku semalam????wahaahahah...

 Satay Daging+Ayam/ 90sen Secucuk
mahal?ye memang mahal..aku pon tercungap dengar harga satay ni.tapi setelah melihat rupanya aku sangatlah berpuas hati..besar gedabak ok satay ni...setebal2nya..tapi tak cukup dengan itu,rasanya sangat lah mantap! rasa original satay tu rempah2 dia meresap kedalam2 isi daging tu.menunjukkan rempah2  untuk memerap yang digunakan tak kedekut dan masa perapan dalam jangka masa yang cukup..ni kalau makan 5 cucuk pon cukup kenyang dah...walaupon harga mahal tapi berbaloi2!

kuah dia pon sangat sedap!!!pekat,padat degan kacang2..xmanis sangat..cukup2 rasa..biasanya kalau aku makan satay selalu je tak jumpa kuah yang sedap..so aku makan satay xcecah kuah..sedap dimakan begitu saja..satay yang ni kalau xcecah kuah pon dia leh stand alone..dah cukup mantap..tapi kalau cecah kuah dia...jadi lah formula..satay+kuah kacang=meletuuuupp!!!!

 nampak ni saiz satay dia..lebih besar dari ibu jari aku..jari ak ni gemok gak..ni baru lebar satay..lom aku tayang ketebalannya..satay ni terbaik sekali...hj samuri..u r out of my list...kaunya satay jauh ketinggalan dibelakang ok!

oh..lupa nak cerita asal usul satay yang mantap ni..nama kedainya: satay station ..lokasi sama je dengan kedai sany di atas..dia kat sebelah sany ni...satay ni kitorang bungkus makan kat rumah pulak lepas tu...

masa on the way pulang aku n wani merayap la jalan2 round tasik naik motor. sekali terserempak dengan sepasang kekasih gay dalam kereta yang sedang bergerak seiring dengan kitorang..nak tau apa yang menggeli kan??yang dok kat seat passenger tu sedang rebah di peha driver dengan mukanya tepat kat area tuuutt driver tu!!!cis!!!b@#$J&^ rupanya!!!!

aku n wani terus terjerit!arrggghhh...gay2 gay2..ape diorang wat tu!!!!kitorang  pon takot2!! hahahaah..sebenarnya excited~bukan senang nak dapat freeshow! takot2...geli2!yuck2..they r so duck!!!


4 comments:

  1. hahahaha...nice one...patutle tersedak2 je..rupa2nya..byk lak die sebut2 name kite ye..hu2..nway..tercapai gak hasrat kmu nk mkn kt sany tu...n bout dat satay..duk terliuq n teringin lg ni...hehe

    ReplyDelete
  2. nnt aku request ikram g sna eh...leh bgkus satay utk ko...weeeee

    ReplyDelete
  3. weee...sile2 request..coz dh patah syp ni..so x leh nk g jauh2..hu2..

    ReplyDelete
  4. xpe..moto aney kn ada..dgn moto aney 2 mknanya sayapnya patah sblah je la..haha

    ReplyDelete