Wednesday, February 9, 2011

SHHhhh..RESEPI RAHSIA!~

SECRET RECIPE!!!
Lokasi: Sogo, KL
Jenis: Pastri, Minum2 Petang.

Banyak gila aku tak update blog makanan aku ni. Padahal info+gamba da queue banyak gila dalam laptop aku ni..tapi masalahnya kemalasan yang melanda sangatlah dahsyat+ aku lorat membaca blog sorang akak ni. addicted trus..dah nak abis pon baca blog dia dari latest sampai 1st enty dia..admire2..hihi

ok..topic kali ini ialah birthday k.nani ialah jatuhnya pada hari ini. so semalam aku n kak fida telah diajak untuk teman pergi amik kek birthday dia kt sogo. alang2 dah sampai sana opkos la kami yang kuat melepak+makan ni kena menyinggah dulu..wajib! 

dan sebab hari adalah petang+konon2 diet kitorang pon amik benda2 ringan. padahal takde lah ringan sangat pon. patotnya kalau diet kena share benda2 ni..tapi mana ada istilah share dalam kamus hidup aku kalau bab makan2 ni..ish2(patot la gemok!!<ayat biasa abang aku>):

 Black Pepper Lamb Pie/ RM6.80
 Bagi peminat setia kambing macam aku kompem lah wajib ambik lamb kan.. konon2 nak ringan2..takde benda yang ringan dalam hidup aku termasuk lah berat sendiri..hahaha

ni belah khas bagi effect nampak kesan dalaman dia..berketul2 daging kambing dia..membuat kan aku gembira apabila mengunyahnya..n sebab dalam menu dia pon da ada simbol cili sampai 2 ketul. makanya memang panas la...xpedas..tapi panas pepper..terkandung pulak dalam kunyahan kekenyalan kambing pulak..memang membahang je tekak aku lepas makan benda ni..tapi i loike! tapi i lagi loike shepherd's pie..lagi yummy!~

 Chicken Cornish/ RM8.00
ni pulak pilihan meal kfida n knani..i oso loike this 1..orang punya pon aku nak lorat suka jugak..masalah selera makan betul aku ni..huhu..ni ada 2 perisa. mau yang ori or spicy. 2-2 pon sedap..kalau spicy tak pedas pon tapi akan rasa lebih rempah. opkos la kan.namanya pon spice!...dalam dia ada ayam,maybe lah kentang, carrot..ni je lah benda yang aku spot..yang ni lagi yummy..pastri dia tak muak n sesuai2 je dengan inti dia..ala2 karipap la..tapi besarrrr punya n lagi seeedddaaaappp punya~


 Pecan Butterscotch/ RM6.80 per slice
Tambah kan lagi kegemukkan diri sendiri..gi lagi mengorder kek lak..konon2 pencuci mulut pulak..tak sedar diri padahal konon2 makan petang..masalah selera kan aku ni..kek ni memang berlemak n manis..so sesuaaaiiii lah sangat untuk aku ni yang konon2 je sebut diet hari2..pe yang bestnya dia punya pecan yang bersepah2 tu..aku memang suka makan makanan yang ada kacang/raisin..rasa macam bila dalam mulut 2 masa kunyah2 seolah2 sedang bermain sorok2 dengan benda2 tu..nyaman~

 
sebelum balik seludup gula2 peket ni..senang aku nak buat air kt opis nanti..bukan curi ok..aku dah bayar mahal2+service charge+tax lagi...ingat aku derma sukati2...ahahhahahha

p/s: ni hasil aku:
pastri dia tak habis sebab muak lah..lagi pon kn diet..weeee~

1 comment: