Wednesday, August 10, 2011

akTiviTi di Bulan RaMAdHan~

assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh!
jawab2..jangan tak jawab!
semenjak masuknya bulan al-muabarak ini jamari2 tak berapa nak runcing aku ni sangatlah berlemah longlai untuk menaip kisah2 metekedarah... tapi! sesuatu keajaiban telah berlaku!
semalam aku dok godek2 sekali ternampak ada orang komen kat entry aku tanya napa dah lama tak update!
wah!! bangganya aku!!!! for the 1st time aku menjadi blogger ada orang tanya kabar entry aku!! wah!!
terharu i! thanx kepada si yang bernama empat digit... hahahhahahaha..gedik betol!

ok2...sila kembali kepada jalan yang benar!
aku sebenarnya sangat lah banyak aktiviti dalam planner aku yang hendak ditunaikan..
semuanya nak buat dalam 1 masa...tu yang tak sempat je rasa masa dalam 1 hari.....uhuhuhu:
antara plan aku setiap hari ialah:

  1. check facebook (wajib2...cuci2 mata)
  2. baca update blog2 yang aku follow (wajib2...membaca amalan mulia!)
  3. habiskan novel ni......
 ni novel k.noji....akibat kelembapan n kemalasan aku yang ketara maka beliau tlah bagi aku baca yang mini novel je...tu pon lembap hokey! aku memang pemalas..aku baca masa tunggu n dalam tren je...so 2 helai pages je aku mampu habiskan sekali buka novel ni...tapi!!!hari ni aku dah hooked! best! aku abiskan 1 mini novel tu masa lunch hour tadi...ada 3 cerita lagi nak dilunaskan! usaha!

      4. jahit manik kat baju raya aku
ooouuuuuuuuhhhhhhhhhhhhh...keluhan yang panjannnnnnngggggggg......entah bila lah nak siap..baru siap 1 line...aku nak bagi jadi 3 line!!!baru pangkat at least sarjan.... ye..kepada yang nak gelak kan rupa tren manik2 aku tu..silakan...aku redha~....ni 1st time aku gedik2 nak jahit manik, so memang huduh..bengkang bengkok reel tren aku tu....memang memerlukan ketelitian dan kesungguhan...

angan2 aku nak wat design macam ni..tapi memang berangan je la...entah jadi apa akhirnya hasil jahitan manik2 aku ye..sila nantikan...(ni aku curi2 amik gamba kat kedai @jalan tar)

     5. memasak setiap hari untuk buka!!
oh...ini memang aku berjaya lakukan....walaupon tak setiap hari...tapi almost every day sejak sabtu lepas...so bagi makcik2 yang cari calon menantu sila isi borang ye....(bakal nak kena hempuk dengan en.Iky?)
nanti aku update masakan2 aku dalam entry seterusnya ye...

    6. nak semayang terawih semampunya...
ni selalunya aku sangat rajin masa mula2...then bila dah start sekali tinggal..kompem suusah nak start balik... especially lepas period...susah2...azam2!

    7.  nak hafal surah2 pendek..
ni dalam proses...alhamdulillah sekarang ni ada mentor yang sanggup untuk medengar hafalan aku kat tempat kerja...harap2nya terbuka lah minda aku ni supaya senang sikit nak lekat dalam hati n hotak!

    8.  nak practice game street fighter...
ni aktiviti baru start semalam....gila betol, budak2 kat tempat keje semua gila  main game ni...so aku pon dah install dalam laptop aku...sekarang dah gila main ni lak...aiyooo....masalah2...

    9.  nak update blog!
susah2...memang susah...angan2 ada..niat ada....tapi tak termampu! nanti ye! 

tengok berapa banyak list angan2 aku....kadang2 rasa cepat je masa berlalu..tau2 je dah pukul 11..dah kena get ready nak tidur...kadang2 rasa nak amik cuti 2hari nak buat semua ni....haruskah?

No comments:

Post a Comment