Sunday, August 28, 2011

Q-bistrO....

salam ramadhan....
uit2...siapa semalam tengok cerekarama tv3?? cerita typical nak dekat raye sesama jiran yang tak boleh nak kalah... nak raye je sebok nak tukar beli tv baru la,kereta baru, peti ais  etc2...dasat bebetol la orang melayu ni kalau realitinya macam tu.. menakutkan!

ok2...sebenarnya bukan tu yang aku nak cerita..aku nak cerita pasal jalaluddin hassan for the very 1st time dia berlakon jadi seorang lelaki lembut!!!! iye! lembut kau!! selama ni aku selalu tengok dia berlakon jadi lelaki tua koprat, kaye2, pakai segak2..tak pon laki tua berharta yang gatal2, fatherly, dan segala macho2 la...
 tapi...malam tadi punya ceita dia jadi lelaki auww2... sangat lawak tengok dia je...haha...so conclusion nya cerita semalam aku tengok sebab nak tengok scene jalaluddin hassan jadi lembut sahaja.

seterusnya nak cerita pasal pengalaman aku gi bersahur disebuah bistro yang mengerikan:

Q-BISTRO Nasi Kandar
Lokasi: Bandar Sri Permaisuri, Cheras
Jenis: Cafe, Bistro, Mamak eksklusif


 Kopi Cham/ rm??
ni ialah air pilihan aku memandangkan pada hari kejadian hujan turun dengan lebatnya...demi mengurangkan sedikit kesejukan aku pon order benda yang panas..dan memandangkan air ni bunyi nya pelik masa aku mengkaji menu tu..terus aku order...rupa2nya kopi cham ialah gabungan 2 air iaitu kopi+teh...menarik2..rasanya pon menarik..kadang2 rasa kopi kadang2 rasa teh..so, kepada yang kompius nak buat pilihan air apa nak telan. boleh lah order ni...kompem tak pening punya..jangan risau...tapi yang ni teh dia rasa lebih kuat dari kopi.. harga dia aku pon tak ingat..rasanya dalam rm3-5..nama dia yang sebenar pon aku lupa...yang pasti ada perkataan cham tu

 mee goreng mamak/ rm5
ni pon orderan milik aku..bagi mee goreng mamak yang pernah aku try kat kl, ni antara yang sedap! pedas, masin, masam, kicap, kering semua dah cukup rasa...well done lah kata suara hati aku masa dapat benda ni..tapi!! yang tak cukupnya satu je...kuantitinya...sikit bebenor untuk harga 5 hengget tu.. benda sedap kalau kuantitinya sikit lagi lah rasa sedap gila.. appreciate setiap suapan tu...n lagi 1 yang aku suka kat mee goreng mamak ni sebab dia ada togey..selalunya kalau order mee goreng kat kl ni susah betul nak jumpa togey..nape ntah..bagi aku togey itu keperluan dalam mee goreng!

nan-- hambiri-----/ rm6++
ni lagi 1 menu yang lagi aku tak ingat nama nya..yang pasti ianya dari pada roti nan n nama dia ada bunyi2 macam hambiri...ni menu pilihan kawiyah..dia order pon sebab nama dia dalam menu tu cam pelik2 so terus nak try...tapi..before try opkos lah tanya kat waiter dia apakebendenya benda ni? waiter kat mamak opkos lah susah nak explain dalam bm. dia cakap "nan dalam ada er..er..sayur! sedap!"

terus terbayang kan ala2 nan cheese kema kot..sekali sampai...hangguk dia lah punya sayur...ni nama dia buah! jangan tertipu dengan gambar ye kawan2..nampak macam cun kan..cam piza kan??? sebenarnya tu mix fruit..kaler merah n hijau..
rasanya tak lah tak sedap..tapi sebagai orang melayu yang tak lari dari keperluan rasa pedas/rempah2 rasa terkilan bila makan nan+mix fruit yang manis ni..tak expect u...haha..tapi benda ni memang tak tipu sedap jugak..roti nan dia lembut n hujung2 nya ranggup..tapi tak sesuai makan sorang2 kot..kena share2 ramai2 masa lepak2 jadi side dish..


NOTA TAMBAHAN:

...gila ah..semuanya aku tak ingat..nama menu, harga, lupa nak amik gamba banyak2 n buku menu lagi...pelik2... pergi kedai ni macam selintas lalu dalam mimpi je...dasat betol..
semuanya gara2 suasana kedai ni...suasana dia sangat lah pack..padat dengan manusia2 yang majoritinya adalah lelaki...n lelaki2nya adalah sangat lah ada rupa dan gaya....TAPI..tu je tak cukup untuk mengumbirakan hati ini..sebabnya kebanyakkan lelaki2 ini seperti gayanya dah songsang...betul aku cakap kau!!! aku rasa macam dalam lautan gay bila masuk dalam kedai ni.. kalau kau perempuan kompem selamat masuk dalam kedai ni...tak de orang heran...TAPI bila lelaki masuk je kedai ni mata2 gay2 ni meyorot je mata diorang follow..dasat!!!memang dasat!!! menakutkan??

lagi aku takut bila tengok ada lelaki  yang dok usap2 belakang lelaki lain, ada lelaki lembut yang pakai hot pant n singlet jalan dengan sengajanya tergedik2 kat bontot dia 2-3 round kat dalam kedai ni, n ada lelaki2 body muscular ni aku tengok ..oh...ni cam tulen je...sekali dok cakap dengan kawan dia kat meja sebelah dengan tangan terlambai2 auww2 n gaya nok...what the heck!!!haiyo2... tak tergambar ada banyak lagi kejadian yang scary the mary....
kepada yang mahukan experiance..boleh la try2 dok lepak sini.. time aku pergi ni jumaat malam dalam kol 12++..time lain aku tak tau akan ada peluang macam ni tak...
tapi sayang gila sebab kedai ni makanan dia memang best...banyak lagi aku nak kena try...tapi aku kena cari masa yang lelaki2 spesies in tak berkeliaran...huhuhu



2 comments: