Thursday, September 22, 2011

icerOoM!!!

hai hai....
apa kabar semua??
memandangkan aku bakal menaiki belon pada hari esok...
makanya aku bercita2 untuk menghupdatekan semua cerita2 aku yang tertunggak pada hari ini sebelum berlakunya kejadian matahari terbit pada hari esok...
sebabnya kalau lepas aku pulang dari menaiki belon baru nak hupdate bermakna semakin bertambah banyak lah tunggakan2 entry makan2 yang perlu diselesaikan segera...uhuhu

hokey2...sebelum aku mula mengarut entah apa2...sebaik2nya aku buka je cerita pasal ini bilik ais ketul:

ICE ROOM!~
Lokasi: Seksyen 8  , Bangi. selangor
Jenis: dessert, aiskrim n makanan ringan2

 the menu
as usual...i present to u the reference untuk dibelek2 sampai lunyai...tapi xlunyai pon sebabnya makanannya xde lah susah sangat nak dipilih...haha

 tropical mixed fruit/ rm9.90
ni aiskrim aku yang order..aku kan kampung2 sikit...so opkos la berminat nak amik buahan2 tempatan ni...(yang sebenarnya rasa rugi je amik perisa buah yang 1 flavor...aku kan temahak)
well..the ice cream untuk aku portion nya sangat banyak...so bagi aku patotnya aku jangan temahak sangat order sorang 1...boleh je nak share2...tapi oleh kerana nafsu nak try banyak perisa..semua nak amik sorang 1 perasa...lepas tu macam biasa ice cream aku akhirnya akan jadi seperti dibawah.....
icecream dia ni lak lain dari tempat lain sebabnya ice dia yang base tu plain je...macam ais kosong yang diparut...lepas tu dia letak la segala2 flavour buah2 yang terkandung dalam jenis tropikal...antara perasa yang aku recognize masa kunyah2 ais tu ialah: jambu batu, mangga, durian belanda, n macam2 lagi...pastu tabur2 telur katak tu...sebenarnya aku tak ingat sangat buah apa lagi ada...maafkan lah aku...uhuhu

 mango pamelo snow ice/ rm7.90
ni icecream si tiqa yang  punya...perisa mangga..yang ni lain sikit dari base ice cream aku sebabnya base dia memang dah berperisa mangga...then dia letak lagi buah2 mangga n telur katak n syrup mangga..dia punya lagi sedap dari aku punya yang pastinya....tapi stil tak menggembirakan hati aku lagi..uhuhu


 blue berry snow ice/ rm7.90
 ni kawiyah yang punya ...yang ni base dia same macam aku..plain n diletak syrup perisa blueberry...then tabur2 kacang n kismis...cess...macam ni aku pon bole buat kedai ais krim!!!
haha...takde la..sebenarnya aku rasa kalau betul2 nak rasa specialities aiskrim dia jangan amik yang perisa buah2 ni...dah tau dah rasa dia...aku rasa ais krim dia yang special tu yang kat side tajuk dia special tu..kat situ ada perisa: black knight, nut case, yummy yummy, cha cha...rupa ais krim side tu pon cam dahsyat2 je...so next time jangan harap aku nak amik perisa buah2 ni...biasa sangat...harap je mahal...

 steam lotus rice/ rm5
ni pulak makanan sampingan...dah makan ais krim rasa tak puas ati lak..kena la tambah menu yang memuaskan ati...so aku pon amik la nasi dalam daun teratai ni..pakai amik je sebab menu yang lain tak menggamit perasaan pon..sekali sampai...oooouuhhhh....aku kenal ini makanan!!! aku penah makan dulu...tapi dulu aku makan nama dia kuih chang...makanan orang cina yang kite boleh nampak kat pasar malam cina...dia balut dengan daun bentuk 3 segi piramid..pintal2 dengan tali gantung2 kat gerai2 dia...
tapi yang aku makan time tu bukan lah beli kat pasar malam tu...ayah aku bawak balik dari surau ada jiran kitorang (mualaf) buat kan special punya!!!sedap gila,...nyummy2....

 ok...apa yang buat aku suka gila ialah dia pakai beras pulut...so sticky2...dalam gumpalan2 tu ada isi ayam beberapa ketul n mushroom..then dia masak pulut ni letak banyak sangat kicap...tapi stil ak menjejaskan rasa dia lagi...n perisa tambahan letak daun bawang..so bau nasi pulut ni sangat wangi dengan haruman daun bawang+daun teratai di stim bersama...ouuuhh..i loike...tapi stil tak boleh lawan kuih chang yang jiran aku buat...same je isi dalam dia tapi ada add on telur n buah berangan!!!!sedaaaappppnyaaaa~~~

fries/ rm3.80
ni kawi order..tak paham aku orang tua ni...asal gi kedai makan je mesti dia berkenan sangat nak order fries sebagai tambahan...rasa dia same je...tak yah explain

hot n spicy soup noodle/rm 7.90
ni tiqa punya side order..ni side order ke ni main dish aku pon kompius...haha...rupa dia sangat lah macam mengecewakan..ala2 macam maggi je kan???tapi jangan risau kerana rasa dia tak lah mengecewakan seperti rasa maggi yang posen2 je harganya tu...sup dia ada la rasa lain sikit...tapi tak tau nak cakap macam mana..yang pastinya aku amik sup dia buat makan dengan pulut teratai aku tu...haha...ni menu orang lah...ak tak reti nak cerita..rasa sikit2 je...


pendek ceritanya entr kali ni aku rasa sangat membosankan...aku tak xcited lak cerita pasal makanan ni...maybe sebab dah lupa rasa dia macam mana..maafkan lah aku ye....aku  cuba naikkan kan nafsu aku terhadap makanan selepas ini

No comments:

Post a Comment