Thursday, September 22, 2011

sup uraT Keting!

hoit2....
aku tak siap lagi kemas barang tapi lorat nak menghupdate blog....
haiyo2....susah betol aku ni....tapi berjanji pada diri lepas siap 1 entry ni nak finalize kan barang apa nak hangkut....
kali ni berita pasal sup urat keting...
korang tau tak keting tu bende apa??aku mula2 dengar ingat kan keting tu kat kaki yang permukaan depan betis tu...tapi bila ikut logik celah mana pulak datangnya urat kat depan tu?/

ropa2nya,...urat keting tu tendon...yang sambung antara tumit dengan otot betis...bayang lah cenonet je la urat keting ni....nasib baik lembu ada 4 kaki..dapat jugak la urat keting tu banyak sikit...haha
dah2...cukup2 lah mengarut..sila layan tayar scroller mouse korang:

SUP URAT KETING
Lokasi: seksyen 7, bangi
Jenis: local, makan apa saja yang sesuai dengan sup


sate urat keting/10 batang rm9 termasuk ketupat
ni sate kat kedai urat keting eh...bukan nya sate yang diperbuat dari urat keting...dia diperbuat dari daging ayam...kalau rezeki ada dapat lah juga merasa sate daging n perut..tapi malam tu kitorang sampai tinggal ayam saje... saiznya sedang2 saje, warnanya lite2 saje tapi rasa dia berasa kauuu....rempah satay dia marvelous..tak yah cecah sambal kacang dah pon dah enak...kalo cecah jugak jadi spoil sebab sambal kacang dia tak sedap..haha...then dia bagi pulak ketupat yang berbentuk silinder tu...digulung dalam daun apa ntah..tapi kaler nasi dia akan hijau2 kuning ikut kaler menurun dari daun....nasi dia pon lembut je...



 sup urat keting/ rm7
ni sup dambaan hati ku...aku suka gila!!!time ni dah la tengah selsema...badan dedar2...sekali dapat sup ni rasa macam diawang2an...melayang je...lubang hidung pon rasa lapang je...mau nya tak...dalam sup ni dia memang dah bubuh black pepper yang biji2 tu...lepas tu aku gatal gi minta sambal kicap lagi..memang melenting lah pedas+panas+bahang....semua ada...tapi dia punya kenyal2 urat tu....oooouuuuhhhhh.....heavennya.......~~

ni aku ramduk lagi nak tayang urat2 tu...dalam sup ni memang semua nya urat2 keting ye...takde campuran lemak2 tetel ke isi2 daging ke ...nehi2...so aku rasa sangat bahagia...~

kedai ni memang potensi membangun ada...aku tengok dah ada 3 lot kedai dia dekat2 situ jugak...dahsyat betul sambutan.,...tapi malangnya service dia memang macam hanjut... waiter dia sukati je amik order dengan rokok kat tangan..then pemalas pulak tu...order air dari awal..kena pesan kali ke2 baru nak dapat...tu pon lepas aku dah meleleh2 kepedasan hirup sup...lepas tu minta nasi putih tak dapat2...tak pasal aku guna nasi ketupat satay tu masuk sup aku yang marvelous tu jadi soto lak dah....
lepas tu gda order mihun sup daging sampai2 mihun sup daging+perut.... bila bagitau salah order boleh lak dia cakap betul la ni sup daging..kite memang leyak perut sekali...hangguk kau la...hempuk nak???

so kalau nak gi makan sini kesabaran diri yang tinggi amatlah diperlukan...(sambil nak cite aku ni penyabar la kan?)


4 comments:

  1. hoh! menarik nih.
    tapi tiap-tiap minggu dapat makan free.
    almaklumla mak bukak gerai jual bihun sup.
    bahagia

    ReplyDelete
  2. wah..sedapnye tgk sup tu. i x pernah rs sup urat keting ni..tp mesti sedap klu bab kenyal2 ni...hehe..

    ReplyDelete
  3. dah lama aku nak gi sini.tak pegi2 jugak.tak boleh jadi,wajib pegi pekena sup urat keting ni!

    ReplyDelete
  4. cek chun: wah..seronot la mk ada buka kedai..kedai ktne??

    wani: sedap wooo wani!!!wajib try..kte kn selera y same...haha

    sting ray: sila pergi...rugi wooo!

    ReplyDelete