Sunday, April 3, 2011

rumah peNuh???

ok..ni quick update je..sebab aku dah penat sepanjang weekend ni tak sempat rehat sepuas2nya..
lepas dari update ni aku nak gi gosok baju n landing dan tidooo....
katil~ sabar ye...i datang kejap lagi....wuuuuu...````

ok...entry kali ni bakal buat kawi menjelesi hidup ku ini buat beberapa ketika...
sebabnya dia dah banyak kali ajak ke tempat ni tapi aku asyk mempertikaikan kehalalan nya...
sampai lah kawi dah balik ke tempat asalnya..tiba2 aku dah usya2 n aku yakin lagi tulus ikhlas akan kehalalannya pada hari semala....
maap ye kawi... nanti u datang rumah i, kita gi sini ye~

FULL HOUSE
Lokasi: Jalan Yap Kwan Seng, KL
Jenis: Cafe, Western, Local

Penah dengar full house>>?mesti ingat cerita korea full house tu kan? tapi cafe ni tak de kait mengait dengan cerita tu pon...n food yang dia serve bukan korea pon..absolutely western n ada 2,3 ketul menu local seperti nasi lemak n kari laksa.. 

kenapa aku cakap dia halal? dia memang tak de cop sijil halal dari jakim pon sebab diaorang tengah apply.. kedai dia sangat clean n seronok untuk dilepak..
n diorang tak de serve apa2 unsur makanan haram seperti pork or lard or hanjing n even minuman beralkohol langsung takde ye... even kedai ini dari waiter, counter, dalam kitchen n tempat buat air dia pada hari aku datang semalam semuanya melayu kecuali seorang waiter cina....so aku pon yakin dan percaya ianya halal!

ok..enough all the word yang malas untuk di baca...sila layan gamba di bawah:


Kitab Ajaib
 sampai2 atas meja dihidangkan dengan kitab ajaib ni sorang 1..sangat seronok ok kitab ni..kenapa? sebab dia bukan sahaja ada menu2 untuk dimakan, malahan.....................

ada fesyen2 baju bercirikan taiwan/hong kong style, barangan2 bercirikan english style yang cute2 dan sebagainya yang boleh dijadikan bahan rujukan untuk interior design.. ada jugak certain thing yang dijual kat sini seperti baju, handbag, scarf dll... selain tu...dalam kitab ajaib ni jugak ada....

komik!!! weee~ sangat seronok kan???ye...memang seronok!!! tengah bosan2 tunggu makanan yang di order sampai, boleh la selak2 baca komik... tapi aku tak sempat khatam pon baca komik ni sebabnya en.iky sangat lorat ajak borak...maklumlah, dah 2 minggu tak jumpa.. oleh sebab bakal guna duit dia terpaksa la aku layan dia borak... next time aku datang akan ku pastikan aku baca komik dia sampai habis!

macam biasa..tak perlu dibagitau lagi..ni adalah alat bantuan makan... aku suka tisu dia..kiut gila kn? sayang nak guna wat kesat2 u~

 menu aku: braised lamb shank/ rm28.90
aku pon tak tau nape lah aku ni pantang jumpa perkataan lamb... mula2 aku tak nak order ni.. sebabnya nak jimat ongkos..banyak nak pakai duit bulan2 akan datang... tapi bila buka menu je mata aku memang tak boleh nak beralih da...so..susah mau cakap..huhu.. 

cerita pasal food dia..memang best gila daging dia..selembut2 nya..walaupon dia berada di hujung tulang macam tulang lutut tu... isi dia pulak banyak nya..setebal2 nya..aku siap sua2 lagi kat pinggan en.iky agak banyak jugak...aku? bg lamb kat en.iky? pelik kan?? adakah ini merupakan zaman pengakhiran kehidupan aku bersama en.lamb??uhuhuhu.... gravy dia aku rasa macam black pepper cuma agak manis sikit..

bawah lutut lamb ni ada mash potato yang sangat2 aku suka!!! lembut, lemak berkrim, nyummy!!!~ banyak gila..kenyang bangat...sangat gila dimakan bersama gravy dia tu...ooohh..aku teringat2 kentang lenyek tu..
side dish 2nd dia dalam meal ni ialah ratatouille..apakebendekah ratatouille tu??

aku pon baru je menengok kat wikipedia.. ianya adalah side dish yang kat sebelah lamb shank aku tu..meh aku zoom ini sikit:

ha..yang merah2 tu..isinya ialah tomato, terung, bawang2an, capsicum dll yang di potong dadu dan dimasak dengan tumisan tomato puree..ala.macam senang je nak buat dia ni.. macam nak buat kuah spegetti je.. agaknya la~

menu en.iky: wok sear chicken chop/ rm 16.90
ok..menu ni sekali tengok pon dah tau da pe diakan...tapi kena cerita lah jugak ianya ialah grill chicken yang ada mash potato yang telh didescribe kan seperti di atas dan sayurannya ialah separuh pokok sayur sawi.. gravy dia ialah black pepper n yang specialnya ada kismis... 

masa sampai2 je menu ni en.iky terus bising nak order dessert pasni..sebab dianya sikit..saiz ayam dia kecik.. aku sumbatkan je dgn lamb aku tadi.. terus ok je...haha

 ni air aku yang kiri..macam biasa jugak plain water.. dia punya lak macam biasa minuman yang menggemukkan : banana milk shake/rm7.90... tengok straw aku gedik nak mengendeng kat straw dia...gedik eh??

 dessert: creme brulee/rm10.90
walaupon konon2nya tak mau dessert tadi..bila selak2 kitab ajaib tu nampak je bende yang mennarik di mata.. makanya kami pon order la bende ni..apakah ia?? google lah sendiri...aku malas...ni patotnya quick update...apsal aku type panjang2 ni???huhuhuhuhu

 aku cerita sikit je eh...dalam dia cam pudung caremel yang rasa telur tu...tak manis pon..rasa manis2 buah je.. n rasa berkrim n bersusu berteksturkan creme yang lembut dan menggoda jiwa . sedap apabila dikunyah bersama topping dia iaitu selapis caramel yang keras kebatun..  namapon caramel..opkos la manis kan..tapi aku suka yang belah hitam tu...rasa pahit2 sikit sebab dah nak hangus...so rasa makanan ni jadi balance sebab yang bawah tu lembik,halus,tak manis disertakan layer atas yang keras, manispahit=nyummy!!!



seterusnya disertakan gamba keadaan cafe ni..sangat cozy n seronok untuk melepak sebab banyak gila side  yang ada kerusi sofa corner side...best!

kalau nak lagi untung pergi la time lunch hour 12-3pm every weekday sebab ada set lunch yang disertakan dari soup of the day, main meal, dessert dan jugak air dengan harga yang lebih murah..belas2 hengget je..ok2...aku dah malas nak type...good nyte everyone..muahx2!

p/s: tq en.iky..bulan depan belanja lagi!

6 comments:

  1. perghhh,bestnya dia makan..lain kali nak makan tu,ajak kita boleh??heheeee

    *blnja la kita yg kurang dengan makann ni..heheee

    ReplyDelete
  2. waklu..x halal konon..nyampah..=p

    ReplyDelete
  3. next time trip wif me n k.nani hehehe

    ReplyDelete
  4. woofer: blanja gamba makan kat blog bole la..hahahha
    kawi: yeay!!da hagak da kompem jeles...hahaha
    k.fida: horait!!!time lunch hour weekday eh..haha

    ReplyDelete
  5. kan dah kena waklu..kahkahkah
    itu lamb ada sama sedap macam kat resepi rahsia tak. harga lebih kurang dah.
    tis full house selalu gak disebut2 oleh kenkawan ku yg bermastautin kat kl ni.

    dah pi Whisk ke belum?
    tolong eh usya sana pulak.

    ReplyDelete
  6. kt resepi rahsia x pernah try lamb dia.. xbole nk compare..huhu
    sila lah pergi sini kalo da kt kl..environment dia y best 2...

    whisk??wah....xpernah dgr pon lg..nnt kte usha na~

    ReplyDelete