Sunday, April 17, 2011

jom makan eskim!!

huhuhu...lama gila tak update...
ayat kat atas ni dah macam ayat wajib lak sebelum tulis blog...sebab aku memang manusia pemalas...
n aku pon tengah dalam mood nak kuruskan badan..so aktiviti food craving telah ditangguhkan sementara waktu..

adakah aku akan berjaya menngurangkan lipatan perut ku dan kelebaran muka ku dalam masa 2 minggu??
sempatkah?? rasa macam nak puasa straight sampai 2 minggu..adakah akan berhasil??eh salah..adakah aku mampu??2 yang betul...kompem tak...haihh...macam mana ni? 

kawan2..sila jangan ajak saya keluar makan ye selepas ini...
sila marah aku kalau aku tambah nasi...

ok2..penat dah membebel pasal diet...
hari ni nak cerita pasal ais krim hunting... dimanakah??
 sila teka tingkat yang manakah terkandungnya eskim yang sedap??

 ye..tingkat yang ke-3.. tingkat antara starbuck and coffee bean...

The CREAM & FUDGE Factory
Lokasi: KLCC
Jenis: Ais krim, Dessert

Ada 2 jenis pilihan untuk mengorder aiskrim anda iatu:
1) teliti menu aiskrim yang telah dicustomize kan
or
2)customize your own ice cream mengikut nafsu serakah anda:

 pilihan2 aiskrim kalau nak customize aiskrim sendiri

 oleh sebab baru 1st time datang aku n k.fida pon order benda yang dah direkakan...ini lah hasilnya...nama perisa tak ingat..harga pon tak ingat...yang pasti kurang dari rm15...apalah masalah aku ni..yang aku ingat nama kedai aiskrim ni je..2 pon sebab amik gamba ada nama dia..uhuhuhu

yang aku ingat lagi satu ialah ais krim ni rasa coklat yang tak manis sangat so i loikee...lepas tu ada kacang hazel n coklat ferrero roche(betul ke apa aku eja ni??) ha...aku dah dapat da nama aiskrim yang dipilih ni: Chocolate Truffle Sensation... godek2 kat google...hahahha..

 dia tulis kat kotak bawah tu: indulge urself with creamiest ice cream on earth...
memang sedap pon ais krim dia...dah harga pon mahal gilakan..haruslah kau berasa sangat sedap..kalau tak jangan harap aku nak post kat blog...

yang menariknya sudu dia macam pengaut pasir tu...bukan cangkul...shovel...ececece...omputih je tau...bahasa ruminya jadi pengaut pasir...hahhaa...comelkan sudu dia.. sory lah terlupa nak amik gambar sebelum sudu tu di dip dalam ais krim...huhu...

selain tu, benda lain yang menarik kat sini ialah masa dia nak mengaul kan aiskrim tu dengan segala topping yang korang pilih tu sangat cool...ala2 tengah masak tenpayaki tu...aku pon lupa nak snap gamba time diorang tangah beraksi..next time ye...

p/s: sory entry kali ini membosankan..sebab aku tension gila ni!!!!!mana aku letak majalah rasa aku??? tak abis explore gamba dalam tu lg...wuwuwuuwuwuwuwuuwuwu~
pressure2!

2 comments:

  1. dah kali kedua tengok eskrim ni kat blog.. uhh.tensen seh..
    tapi bab tempayaki tu la yang cool. takpa, nanti pi lagi dan ambik pic banyak2 ok.

    btw, WHISK tu a cafe n bakery shop kat Empire, subang jaya. ada red velvet, macaroon n pizza

    ReplyDelete
  2. tu la pasal..takpe2...dekat je klcc tu..
    nnt kalo gi lagi opkos kena amik gamba part dia gaul2 eskim tu

    whisk tu akan diusha kan..cari kat google tak jumpa lak
    thanx 4 d info

    ReplyDelete