Saturday, April 16, 2011

tempe??aku suka!

beberapa hari lepas aku goreng tempe yang dah siap masak...
apekejadahnya la pulak aku ni kan.. tiba2 tunjuk rajin lak gi goreng benda yang dah siap masak....
aku pon pelik...even wani pon terkejut...hahahaha

kajadian berlaku akibat wani membawa pulang lauk lebih dari kursus company dia...
apa yang dibawa pulang ialah lauk sambal goreng yang ada tempe,kentang n ikan bilis...
tapi aku makan slow je sebabnya tempenya sangat lah tebal dan tak rangup...
+ sambal nya tak berasa sangat n ikan bilis yang super duper masin...
ces...banyak komen lak kau kan...dapat lauk free cukup baik~```

hasil kekreatifan aku ni...aku pon gi hiris2 tempe tu jadi nipis dan berenang kan mereka di dalam minyak yang panas....dan hasilnya adalah seperti berikut:

camni la baru aku makan berselera n laju2...nipis2, garing2, rangup2...baru namanya tempe goreng...hihi..tapi sedikit kehangusan...bukan salah aku ok..salahkan lampu dapur aku yang terbakar tu..menyebabkan aku mengoreng dalam cahaya suram2 gitu...huhuhu

 lepas tu bila siap goreng terpikir haruslah tempe yang dah lazat tu di cicah dengan sesuatu yang pedas,... aku pon dengan rajinnya menuju ke arah batu lesung.,..lantas menumbuk cili padi+bawang putin+gula+garam...gaul2 dengan kicap...nyummy2...walaupon takde asam jawa or limau aku redha..hasilnya tetap sedap.... 
lihatlah dunia...betapa rajinya aku~```

1 comment: