Monday, June 13, 2011

KiSAH hIDUP aKU Yg BeKERja di Hari AhaD....

hari ni hari yang penuh dengan ketensionan....biar aku cerita 1 per 1 apa yang berlaku.....
mula2 sekali bagun lambat...celik2 biji mata da pukul 9.30...subuh memang da burn siap2...
semuanya gara2 melayan angry bird kat google chrome sampai pukul 3 pagi sebelum tu....
nak terus mandi kakak denggi sebelah bilik aku dah masuk toilet dulu...alamatnya kena tunggu dia keluar terlelap lagi lah mata aku.....

dah mandi siap2 kena lah pulak pergi kerja...siapa yang kerja ahad???cakap dengan aku???
aku la....aku lah insan malang tersebut.....

mula2 berfikiran positif je pagi ni...lepas tu berangan lah nak beli sarapan nasi lemak kat lorong tepi umah....
nasi lemak habis!kuih yang tinggal hanyalah kuih pelita n cuucr badak...amik je lah 2 ketul setiap perisa tu....

sampai je tempat kerja haruslah isi perut dulu....sedap2 kunyah2..puji2 kuih dia yang lazat walaupon seciput je saiznya sekali masa scoop pelita tu semut mati ada la dekat 5 ekor dah sebati dalam tu...yang dah masuk mulut aku entah berape ekor agaknya...huh...kompem aku bakal hilang ingatan dalam masa 200 hari(en.iky yang cakap...huhu)...

lepas tu start lah buat keje duduk depan pc...tengah semangat2, datang lah pulak pak arab yang buat study phd datang tanya pasal isolat pulak..kena lah pulak melayan pak arab ni...bersungguhnya lah pak arab ni cari isolat sampai korek plate yang dah buang...

lepas tu yang kejadian ketensionan bertambah apabila partner buat on-call arini tidak memunculkan diri...oh tidak!!!!biasanya partner ni datang dalam pukul 1 lebih...tapi kali ni dah pukul 2 lebih baru aku perasa...oh tidak!!!tidak!!kalau aku tau awal2 aku buat sorang2, aku dah buat laju2...ni aku gi buat kerja selamba2...kan dah hamik ko balik lambat....

lepas tu time2 aku sorang2 ni lah ada error lah, enter result banyak salah lah, masa print kertas sangkut lah, jari kena hempap file berat lah....arghhhhhhh!!!!tension2.....nasib baik ramai yang membantu tadi..tolong cop, tolong melawak2....so aku pon kurang lah berasa hari yang malang....last2 aku pon pulang pada pukul 6.30...gila lambat...paling lama aku on call..8 jam weh...macam dah kerja hari biasa lak...masa tengah dihujung2 tension aku tu, aku dah berjanji kat diri ini...untuk melepaskan ketensionan aku dengan makan wong solo dinner nanti....wahahaahahaahhahahahha

so hasilnya:

WONG SOLO
Lokasi: Kampung Baru, KL
Jenis: Indonesia, Nasi Berlauk, Makan Berat.

Wong Solo ni famous dengan nasi ayam penyet...tu adalah specialitiesnya...sila layan gambar je..aku malas nak elaborate sangat kali ni..sebabnya dah membebel panjang kat belah atas tadi...

the menu~
dekat menu ni dia ada tayang cawangan wong solo ni. area selangor kl ada dekat ampang n bangi...

set pecel lele/ rm10.90
ni menu aku makan tadi...lele ialah ikan keli...set dia nampak agak mahal tapi kalau dah makan rasa berbaloi2...walaupon mahal kekenyalan nasinya, kesedapan terung baladonya, kerangupan ikan keli dan tempenya, kelazatan tauhu penyetnya....tak ternilai...kalau ambil set memang dia dah siap sedia dengan air kosong /drinking water...

sambal lada

sambal kicap
kelazatan wong solo tidak hanya terletak pada nasi dan lauknya sahaja...ianya amatlah bergantung penuh kepada sambal lada dan sambal kicap ni...gabungan mantap meraka ber3 lah yang membuant aku teringat2, terbayang2 dan termimpi2...sila tengok kepekatan dan kelikatan sambal dia tu..memang marvelous!

 set ayam bakar/rm10.90
ni antara set favorite aku....yang lain lauk semua sama...cuma main lauk je berubah..iaitu ayam bakar...ayam bakar dia manis2..cecah dengan sambal2 tadi.....sedapppppp gilaaaaaa!!!!

set ayam penyet/ rm10.90
ni set yang original...ni lah yang orang dok sebut2 ayam penyet tu...perasaan aku terhadap set ni biasa je...sebab aku lagi suka ayam bakar dia...ayam yang ni lepas dia dah kena goreng rangup2 dia hentak bagi penyek lak pakai lesung kot...haha

gado-gado/ rm7.90
harga kalau tak silap aku lah..gado2 ni campuran pelbagai jenis sayuran iaitu,kacang panjang, taugeh, tahu, tempe, carrot, kentang, dan sebagainya....dicurah dengan sambal kacang yang pedas dan lazat...n di topping kan dengan keropok binjai..ni menu aku kalau time konon2 diet la

nasi goreng seafood/ rm15.90
ni pon harga dia aku  ingat2 lupa..kalau tak pon +-rm1 lah bezanya pon..nasi goreng ni banyak gila bahan2 seafood dalam dia..so harga dia yang mahal tu kira boleh lah untuk rencah yang sebegitu banyak...tapi bagi aku still tak bebrbaloi...apa ayat aku ni eh??macam kel betol....

 emping binjai/ rm2
keropok binjai ni semua pon tau kan rasa dia macam mana...pahit2 lemak...pahit tapi nak lagi...pahit tapi sedap...entah apa punya rasa ye?haha....kalau ambil ni aku cecah dengan sambal kicap dia yang super duper yummy tu....sedap!

 jus alpukat/ rm6
jus alpukat ialah jus buah avokado...bagi yang nak muka licin kulit halus mulus selembut sutera boleh lah telan air ni setiap hari...air dia ni pekat gila2 punya sampai nak tercekik lah...memang dari jus yang asli...bagi yang cepat rasa loya2 tu jangan berangan lah nak order air ni...kompem tak boleh masuk...tapi aku boleh je telan...adakah bermaksud kulit i bakal halus???auuuwww,,,,!!!


cumi/ rm8(kot???)
yang ni memang aku tak ingat gila harga dia...cumi=sotong...cumil kan bunyinya???cumi dia disalut tepung yang rangup..kruk2 makan tapi kena makan panas2..kalau dah sejuk aku rasa dia macam agak muak sikit...


apasal aku eloborate jugak eh??bukan tadi aku malas ke??huhu..
tapi bagi aku memang setakat ni kedai ayam penyet yang aku makan, kat sini paling best!
top no.1..yang lain jauh ketinggalan lagii...sila try bagi siapa yang tak pernah masuk kedai ni lagi...
sila....sila...jangan tak sila....

6 comments:

  1. wah!!! rindu same ini wong solo!!!..tp sempat mkn dgn kak wi ms dtg kl aritu..hehehe..terubat gak rindu..ho2..wah..dh tukar background...chantek2!!

    ReplyDelete
  2. ish2..sungguh malang pd ari itu ye..dugaan org drh manis...ekekek...erm..kakak denggi?? napekah?? hohoho

    ReplyDelete
  3. santek?ni hasil tgn k.noji la ni..hahhaha
    kakak denggi 2 akk senyap 2 ari2 kena denggi...habis 1 umah kena fogging...hot story u ols\~

    ReplyDelete
  4. laa yeke..bg pujian aku kt kak noji...hehe..
    wow!! yeke..erm...so skang cmne keadaan die?? kt umah tu mmg byk nyamuk pon...ari2 kene gigit smpi dh imun..hoho..erm..sile bile byk2 ubt NYAMUK ye..hu2

    ReplyDelete
  5. cekchun: dia kena ada cawangan istri kat tempat tu baru leh buka cawangan kedai...haha
    wani: dia da sihat je...tapi manjang xg keje..seronot betol hidup dia..ko dtg sini nanti aku gosip2 psl umh ni ye..hihi

    ReplyDelete