Wednesday, June 15, 2011

rumah peNuh seKali LAgi???

yeyy!!dengan bangganya nak cerita aku telah pergi ke rumah penuh itu sekali lagi...
dan..buat kali ke-2 nya aku telah dimakan disitu tanpa perlu mengeluarkan seduit kertas pon..
seronot? seronot bangat!!!!


ok2...this is a quick update...sebab jap lagi nak buat lagi 1 entry lagi....
so...layan je la terus di bawah ye...


FULL HOUSE
Lokasi: Jalan Yap Kwan Seng
Jenis: Western, suasana comel2...


aku dah penah cerita makan kat sini sebelum ni..so kalau nak tengok rupa n suasana dan juga menu kedai ni boleh gi kat previous entry....
entry kali ni straight to the point...


kali ni aku pergi time lunch hour..yang menariknya kedai ni kalau lunch hour setiap weekday akan diadakan menu2 tertentu yang murah dan berbaloi2.... so sangat beruntung lah orang yang belanja aku pada hari tersebut... 


set menunya pulak terdiri daripada sup, main menu, air dan dessert..n harganya sangatlah berbaloi...range rm15-20 sahaja compare to kalau ambil menu tu tak ikut set....


first2 sekali kenalah tunjuk tuan punya body yang belanja aritu...patutnya aku yang kena belanja dia sebabnya beliau telah dengan baik hatinya meminjamkan aku tudung (emergency survivor) masa hari tunang hari tu.. tapi sebab birthday aku jugak baru lepas so dia belanja aku sempena birthday la ni kiranya....hihi...


 Clam Chowder Soup
ini adalah soup of the day....termasuk dalam lunch set...comel tak sup aku?siap dia titik2 dengan minyak hijau tu macam mata2 hidung pulak kan..hihi..ni baru rupa dia...rasa da pun sangat2 nyummm...rasa soup dia sangat2 berbeza dengan sup yang aku penah rasa...ada milky n creamy yang balance dengan rasa clam sikit n tak hanyir pun....n ada sedikit suprising masa hirup sup tu sebab ada timun chuncky2..lazatttt....~

 Tony's  Teriyaki ChickenBurger
ni adalah main meal aku..sekali tengok macam ekeleeee..burger je???yep..memang berger lah pilihan hati ku...dari malam sebelum tu lagi dah niat nak makana berger full house...sebabnya masa 1st time pergi nampak orang lain order rupe dia macam wowiiii...marvelous gitu...n kali ni pon rupa dia still same..hihi...
apa yang special sangat berger ni ialah saging ayam dia memang ayam seketul dibagi..bukan daging proses2 tu...memang ayam yang telah diperap dengan sos teriyaki...sedaaapppp!manis2 nyummy2...tapi slack sikit tak pedas...i kan orang kampung...haruslah kena pedas2...atas daging tu dia bagi sayur tugey kurus tu..ni pon 1st time aku makan..sebelum ni jumpa kat wet market tak pernah teriningin nak makan hokey....tapi gabungan togey kurus dengan ayam tu jadi superduper nyummy!
side dish nya ialah fries dan coral salad..fries tu tak yah cerita lah ..same je mana2 pon...coral salad tu abis aku kunyah...gila kambing betul...sebabnya dia sapu butter kat setiap pelepah salad tu...

 ni zoom dari angle lain lak...nape entah teknik aku mengambil gambar semakin teruk sejak akhir2 ini (bajet sebelum ni ambil gamba cantik lak kan?)


desserts
finally!!! the dessert..tak boleh buat pilihan pulak..abis je aku makan tiba2 dia dah datang bagi dessert..cesss...tapi pandai lak waiter tu bagi yang perisa coffee..so i loike so much!!! satu lagi tu kek oren...cenonet je cake ni...so jangan risau tak abis ke kenyang sangat ke...sedang2 je makan pada lunch tersebut..

lupa nak amik gamba air...airnya ialah ice lemon tea...sedap jugak..berasa lemon and teanya tu...n k.az lak ambil set chicken sear wok...aku penah cerita kat entry before ni kalau nak tengok ye...
akhir sekali haruslah berterima kasih kepada tuan body..k.az...kerana membelanja saya pada hari tersebut...next time sila buat lagiii~hihi

p/s: macam malas lak nak buat entry lagi 1 lak..sok la...hhuuhu

No comments:

Post a Comment