Thursday, June 23, 2011

from KaMPuNg to baNdar~

yellow guys!!!
pengumuman2...adalah ini saya mengisytiharkan bahawasanya saya telah meninggalkan kampung untuk menuju ke bandar..ecece...gedik sungguh ayat itu..dasar lupa daratan! hahaha

sebenarnya nak bagitau aku dah pindah rumah..dari kampung baru a.k.a rumah aunty tom ke bandar sri permaisuri a.k.a rumah k.noji....
gembira! seronot! excited!
sebabnya lepas ni takdelah aku menambahkan dosa kering aku dok mengumpat+menhutuk dan mengeji aunty tom itu...cumanya tak tau lah kalau tuan rumah baru ni pulak jadi mangsa atau punca aku menambah dosa nanti..hahahha...(kompem sok kena cubitan/ tepukan maut!uhuhuhu)

akan daku kenang kenangan indah disana...iaitu acara mencari makanan di kampung baru.. banyak gila dah aku try tapi selalu je bermalasan2 nak buat entry..so hutang2 entry makan di kampung baru akan aku cuba tunaikan kalau rajin...kat sini pon gila banyak kedai makan..macam mana nak kurus ni??haaaiyoooo~



from kampung baru
pompuan ni bukan aku ye...ni kawiyah..aku nak fokus pada sign board tu je...penat aku geledah file gamba dalam laptop ni....ni je lak gamba kat kampung baru selain dari makanan...

 to the new view of bandar seri permaisuri
ni gamba dari tingkap bilik aku..dulu dok kat tanah je..sekarang ni dok gayat atas angin...



memandangkan aku da buka cerita pasal kampung baru, nak lah sambung cerita sikit pasal  berbuka puasa terakhir di kampung baru bersama kakak temahak, ajiji hujin:


HAMBALI a.k.a kedai bundle
Lokasi: Jalan Hamzah (kot??), Kampung Baru
Jenis: Masakan Panas, Melayu+ Kelantan




 menu buka puasa
jangan terkejut ye..ni lah menu buka puasa yang diorder oleh kakak temahak JIJI... nak dijadikan cerita kak Jiji n aku dok plan2 nak buka apa masa kat tempat kerja time lunch hour...disebabkan tengah puasa ganti, masing2 menggunakan lunch hour untuk bercerita tentang makanan..memang tembolok gajah betul...menu yang dipikirkan+kepingin dilist down kan :

1. ikan siakap 3 rasa (ni menu same2 kepingin)
2. tomyam campur (ni k.jiji yang gila nak2 sangat...padahal dah macam2 kuah da)
3. sup ekor (ni aku n k.jiji same2 nak...patot tomyam tak yah da sebab ni lg sedap)
4. kailan ikan masin (ni aku je yang makan last2 walaupon k.jiji cakap dia suke..menipu je)
5. telur bungkus (ni salahkan k.fida sebab dia dok sebut2 masa kitorang tengah discus nak order apa)
6. ayam goreng kunyit (ni salahkan semua orang dalam bilik tengah)

bayangkan lah semua menu diatas yang konon2 nak listkan je semuanya k.jiji gi order....makan untuk 2 orang hokey semua ni..dah la puasa...kompem2 lah tak boleh nak sumbat semua..


 ikan siakap 3 rasa
kedai ni yang bestnya murah gila nak mati....tanya ikan siakap berapa harga dik?...jawapannya...yang kecik rm22, yang besar rm25...hekeleh..kompem2 lah hangkut yang besar....


 sup tulang
sup tulang ni ada sedikit perdebatan dengan k.noji...dia cakap sup tulang ada herb2...so k.jiji dok sebut2 sup herb2 masa kitorang buka puasa sambil hirup2 herb2 ni...hahahhaha.. rasa dia memang sedap!!! memang ada herb2....hahaahaah

finally....
habis hokeyyyy....siapa cakap kitorang 2 orang tak mampu habiskan lauk yang gila banyak tu..balik je perut macam kena busung...nak pecah rasanya...k.jiji sila jangan buat gila macam ni lagi ye~

my pinggan...liccccciiiiiiinnnnn~

ni la k.jiji yang temahak tu...aku nak letak gamba dia yang lagi huduh tapi tak sampai hati...nanti la..bila ada keberanian yang tinggi..hihi...
n paling bestnya time nak bayar je k.jiji dengan baik hatinya nak bayar semua...berkeras sungguh,.... patut la dia dok order semua yang dilistkan...malu2 i....nanti kena ganti belanja dia lak...
mesti k.jiji rindu nak antar i balik rumah lepas kerja kan????hihi

p/s: orang bilik tengah sila jelesssssss!!!hahaahaha

6 comments:

  1. tahniah2..coz dh pindah umah br..tp kt kwsn ctu byk 'gegurl' duduk...ekekeke..abg yus ckp..ho2..

    ReplyDelete
  2. tq~ bla mau sampai sni..da sediakan dapur cukup hebat utk ko masakkn utk ktorg...haha...
    dpn umh i pon ada gegurl u~

    ReplyDelete
  3. ngak jeles la si kb oi...

    lemak2 tu musuh akak......huhu

    ReplyDelete
  4. hahahaha...itu je niatnye ye..erm..insyaAllah...klu xde pape aral aku dtg sane nex wik...kames or jum...hu2..erm...yeke..wah,leh le beramah mesra..hu2..

    ReplyDelete
  5. k.wa:eleh...lemak 2 kawan baik kb...haha
    wani: betol?wah..menarik!

    ReplyDelete
  6. kb...sorry la x dapek nk dtg sane dis wik...aku kesempitan uwang yg paras kritikal...hehehe..erm..mayb nex time...wuwuwu

    ReplyDelete