Friday, May 20, 2011

cuppie2 cake~

halo2...
malam ni perut aku kebuluran....da bjoget2 perut aku berhip hop...kebuluq2...
tapi akibat diet punya pasal aku bertahan~

diet diet jugak... try mende baru pon harus diceritakan...hihi
hari ni cerita pasal kek cawan...

BISOU bake shop
Lokasi: Tingkat sama dengan TGV, KLCC
Jenis: cup cake, dessert

ni la rupe kedainya...siap ada sign board lagi bagi siapa2 yang tak jumpa2 kat mana kedainya.. dia macam booth je..kat tengah2 alam tingkat 3 ke 4..yang pentingnya sama tingkat dengan TGV dan juga chilis...


 ada sangat banyak pilihan yang menarik kalbu...bagi peminat cupcake la..bagi aku yang sedang2 je minatnya ni hanya ternampak cupcake yang berperisa kopi2 je..i dun like yang manis2...melekit2 u...lemah tekak i~
tu kawi sebuk2 nak masuk gamba..padahal dia tak beli pon...apa orang beli dia tak makan pon...diet la tu kunun2...hahahha

bagi yang nak makan di sini lepak2 sambil feeling2 boleh dine in..mereka juga serve air dan makan ringan yang lain seperti cookies dan cake..suasana dia agak romantik la nak dok geli2 dengan boipren tapi tempatnya kat tengah2 alam dengan manusia lalu lalang pelbagai rupa kat situ agak tak memberangsangkan..hahha

tiga kali aku g sini so aku cerita 1-1 ye...ni yang 1st time aku gi beli dengan encik iky tapi makan semuanya dengan wani...nape entah tak makan dengan dia eh time tu..tak ingat la...
ok..yang kaler kuning ada bunga2 tu sangat cantik n lovely kan??tapi rasa dia tak lah selovely rupa dia..haha...aku gak yang gedik nak beli yang pelik2..nama dia tak ingat..tapi rasa dia aku stil ingat,,,perisa laici...pelik?hahha...
yang kaler eereng legie/ hitam legam tu nama dia: dark secret..tengok rupe pon tau kan,..opkos la perisa coklat...frosting dia sedap..coklat dia tak manis sangat...so boleh diterima oleh aku...
yang bawah tu kaler coklat: morning after...perisa kopi.. yang ni aku suka..sebab dia adalah kopi.. rasanya pahit2 sikit...tapi frosting dia aku tak minat sangat... aku tak suka sangat menelan frosting cupcake ni sebab biasanya dia manis yang muak...so time beli yang ni aku tak rasa sangat gembira lah...


zoom in: frosting dia sangat lah tinggi! ni bukan tangan aku eh..jari i belum berinai~

cantik kan??tapi not my taste~

 2nd time pergi dengan kak nani sebab dia mengidam nak makan cupcake.. and dia pon tak pernah try yang kat sini..so aku pon follow je..mula2 dalam hati rasa cam berat je sebab 1st time experiance tak rasa bes sangat..kali ni beli
yang frosting putih ada love merah tu: red velvet.. pilihan hati ku sebab nya aku usha2 blog orang mesti jumpa orang dok cerita pasal red velvet cake..so teringin lah jugak aku merasainya... rasa dia macam cake coklat biasa he..ke deria rasa aku masalah??haha...tapi cake dia memang kale merah hitam lah..yang kali ni aku suka dengan frosting dia...1st time i like the frosting u...~ rasa masam n masin butter tu very the balance...nyummy!
kale coklat tu dah cerita kat atas tadi..aku tak suka sangat tapi tu faveret kak nani...hehe
yang bawah tu ialah cappuccino..tapi tak dapat rasa sebab kami dah kekenyangan makan kat koryo-won n masa bawak balik k.nani telah terlupa n melenyekkannya dengan barang2..haha

 ni rupa red velvet zoom setelah dibuka baju nya...merah kan??

ni kali ke-3 pergi lak..kali ni pergi dengan k.nani n k.fida..sebelum makan kat chilis sempat lagi menyinggah bisou nak beli dessert..

tadaaa````
yang kaler pink tu ialah: eye candy... milik kak fida..perisa vanilla dengan frosting nya lemon...manis2..not my type
oren kaler tu pulak: zest u up..milik k.nani. perisa vanilla dengan frosting opkos la oren... pon very d manis...
n bawah tu ialah pilihan hati ku..cappuccino! memang terbaik dari ladang lah...rasa dia super duper nyummy...rasa kek kopi tu tak manis..pahit2 kopi..frosting atas dia pon rasa cappuccino pahit manis dengan masam2 masin butter yang balance..best gila! suggested flavor~

 
ni bunga atas meja kalau dine in..very the romantik kan??hihi

lupa lak nak bagitau harga dia..sebiji cupcake ialah rm5..kalau beli 6 dapat free 1..ke beli 5 dapat free 1..macam tu lah lebih kurang...harga rm5 tapi saiz dia besar compare to cupcake biasa..so berbaloi2 kalau luck pilih flavor mengikut citarasa...

da~









1 comment:

  1. hahaha..cm kenal je jari yg berinai tu..ekeke..weh..aku pon pnh rs kek red velvet tu...bleh la lyn...hu2..hurm..rindu mknan kt kg.baru...kt png ni nk jmp mskn melayu mmg le pyh..wuwuwu

    ReplyDelete