Saturday, May 21, 2011

hari tanpa diet~

halo2...
tadi aku dah stress2...sekarang nak cerita pasal makan jadi happy2 pulak....hihi
hari ni aku telah melanggar janji2 diet ku yang telah berlaku selama 4 hari lepas....
4 hari lepas aku telah berjaya hidup tanpa nasi...tapi hari ni aku tak mampu...
semuanya gara2 nasi kerabu wan atiq!!!!
tapi tak pe...aku tak nyesal makan nasi kerabu petang tadi... sebab memang dah ngidam lama dah nak makan nasi kerabu dia..dah 2 tahun tak makan lepas habis belajar....kali ni rasanya berbaloi2....!

NASI KERABU WAN ATIQ
Lokasi: Pasar Malam Seksyen 16 , Bangi.
Jenis: Makanan Pantai Timur, Makan berat punya!~

 tada```
sila lihat nasinya...biru sebiru birunya...nyummy2...basic nasi kerabu: nasi biru, serunding ikan, sayur ulam, telur masin. aku tambah lauk daging bakar n solok lada (rm5.50)...pe yang bestnya nasi dia ni memang original pakai bunga biru tu..bukan pewarna, serunding dia lak tu pakai serunding ikan...boleh jumpa ikan dia seketul2 kadang2, ulam2 dia lak segar bugar...rangup krup2 je bila kunyah tu, solok lada dia lak memang marvelous..biasanya kalau solok lada kat tempat lain kelapa je semata2..ni memang korang boleh jumpa isi ikan dalam kelapa tu..tak tipuuu punya....n the most nyummy part ialah daging bakar dia..memang terbaik! daging dia memang dia bakar pakai bara arang tu selepas diperap dengan rempah2 yang aku tak pasti..daging dia juicy bila kunyah....memang meletop la!

 zoom in sikit part daging bakar dia tuu...sedapnya!!!teringat2 saat menikmatinya tadi...hahaaaha...n lupa lak nak bagi tau..bagi yang sukakan cabaran kepedasan tahap tinggi boleh lah minta sambal belacan lagi...sebenarnya dia dah curah kuah budu n lada hijau masa time bungkus tu..tapi aku memang tak mampu menolak sambal belacan kalau dah ternampak..hihi

 kerang bakar/ rm3.50
ni makanan sampingan...tak boleh didapati di pasar malam..hanya di kedai makan kenali...lepas tapau nasi kerabu kat pasar malam en.iky bawak pergi kenali nak tumpang makan nasi kerabu tu...takkan nak tumpang makan macam tu je kan..so kami pon order lah kerang bakar n air...
kerang bakar ni memang menjadi idaman kalbu kami kalau datang bangi..sebabnya kerang bakar dia sangat lah special...siap curah sambal atas kerang tu sebelum balut dengan aluminium foil...dah siap masak jadi lah super duper marvelous!~ berasap2...

 ni cara en.iky makan kerang bakar..kopek isi kerang banyak2..kumpul2 cucuk kat lidi..cecah dengan sos+kacang jadi lah sate kerang...dia buat kan 1 untuk aku...sumpah aku tak hingin makan camni punya style lagi...bila makan kerang sekali gus banyak2 rasa hanyir lak..buwek2....baik makan 1-1 je...huhu

banyak gila kan??dah la murah je...ni hasil sisa2 kami....kanyang perut suka hati!.weeeee~~

1 comment:

  1. yes, nasik kerabu wan atig is and will always be the best.
    budak2 UKM yg suka makan nasik kerabu pasti akan beli lat wan atiq.
    those were the good old days

    ReplyDelete