Saturday, July 23, 2011

demAm BoLa pulak???

haiyo2....
arini tak cerita pasal makan lagi...
nak eksen2 cerita pasal bola pulak....
semalam for the very 1st time untuk pekara2 berikut berlaku dalam hidup aku:

  1. menjejakkan kaki ke dalam stadium bukit jalil
  2. tengok bola sepak kat stadium 
  3. tengok bola sepak dari start sampai abis tanpa tertido
  4. mengenali siapakah itu torres, drogba, lambert?
  5. tau malaysia ada skuad olimpik dgn skuad harimau jadian?hahahha


the ticket
ni dapat tiket free ye orang2 di luar sana...sila menjelesi kami.... kalau bukan sebab free tak mungkin aku menjejak kaki ke stadium semalam...

 view dari seat kami
masa nak masuk dalam ni sangat lah seksa....berhimpit2, bersendat2, berpadat2 time nak masuk gate dia tu...
bila dah dapat masuk kena spot check pulak dengan rela... takut lah kalau2 ada penonton yang saiko bawak benda2 merbahya ke dalam... even botol air pon dia tak bagi bawak masuk...gila tak?
aku rasa memang semalam ada je penonton yang saikopak diantara kami...


 ni adalah orang penyebab aku berada di sini
sebabnya tempat beliau kerja bagi free tiket..n beliau sangat lah gigih beratur beramai2 merebut tiket free...
tq kawiyah..jasa mu akan ku kenang....

 ni bila player da masuk padang....
kalau korang click gamba berikut boleh tengok, terang, jelas lagi nyata cameraman bersusun penuh kat side gol malaysia je..mesti diorang expect chelsea sumbat gol banyak2 lah tu...cis2....kat side gol chelsea tu ada la berapa kerat je...hhuhu

ni orang yang bertanggung jawab menjelaskan kat aku apa yang berlaku kalau aku dah lembab sangat tak paham apa2...n siapa pemain2 pames2 chelsea tu....dia kipas susah mati chelsea...so dia sangat excited tengok bola free malam tadi... tapi dia diam je tengok chelsea main cam lawak2 je...berapa kali shoot bola asyik tak masuk...
aku sebagai penyokong padu malaysia sangat bangga tengok malaysia punya defend...defend dah mantap...gol keeper yang mula2 tu pon memang hebat!!!i loike him,...walaupon tak kenal...striker malaysia lak semalam mula2 tu macam lemau2 je...bola asyik kat kaki chelsea..tension je...malaysia ni dapat bola ada la passing 2,3kali pastu da dapat balik kat chelsea....pastu bola asyik la terbang keluar...bila dah 2nd half time tu bru lah ada nampak pemberontakkan sikit...baru la ada panas sikit....-ni je review aku sebagai orang yang baru nak paham pasal bola...


ye...aku memang lah sangat lame, noob dan segala2 nya yang negative terhadap bola sepak...sebab nya aku buat gaya2 AAK bila orang cerita pasal bola.. tapi kalau world cup aku layan lah jugak...tu pon bila dah nak final baru aku ngadap...tu pon aku dok depan tv pastu tertidoo....pesanan aku kat ayah aku,kalau nak gol kejut aku....akhirnya, bola masuk gol n jerital GGgggGGGggOOOoooOOLLLLL tu masuk dalam mimpi je....

2 comments: