Thursday, July 14, 2011

sambungan kisah kaTA2 mAnIS~

seperti yang dijanjikan..aku akan menyambung kisah dari entry semalam...
kisah kata2 manis itu....
apakah dia kata2 manis??
opkos lah tempat makan yang aku g try dengan en.Iky pada hari kejadian menonton transformers....

SWEET CHAT cafe
Lokasi: The Mines, KL
Jenis: Cafe, pastry, dessert, makan berat tak banyak choice

 first of all...the menu

 almond cream
ini merupakan starter kami...dah siap dalam set en.iky..boleh buat pilihan antara 3 jenis starter...tapi bagi aku ni tak macam starter or sup pon...lebih kepada dessert je..sebab rasa dia manis2 buah...rupa dia masa sampai macam bubur manis...boleh pilih nak yang panas atau sejuk...n kami telah membuat pilihan yang tepat..iaitu panas....sebab nya oleh kerana ianya menggunakan kacang almond, bau kacang itu tak berapa nak menyelerakan..ada bau tengik sikit..kalau time panas bau tu kurang...n hirup pon just nice...tapi bila da sejuk or suam2 kuku tu bau dia...huuuuu...mati selera...

Curry Laksa 
ini menu en.Iky ...dia kebuluq jadi mau makan berat2..so dia amik ini punya pilihan hati...bagi aku ok je rasa dia..takde yang special sangat...berasa tapi tak lah sedap sangat sampai boleh buat aku teringat2....aku suka part dia punya rencah wantan tu je...sebabnya aku memang suka wantan,..pulak tu dia punya wantan udang sekor seketul....bila masuk mulut dengan kulit dia yang lemah gemalai menari2 dalam mulut....i loike!!!

 Chicken Pot Pie
ini pulak kompem lah pilihan hati aku yang konon2nya tak mau makan berat..tapi beratnya mencanak2 naik jugak...hu~.... before ni aku penah tengok dekat food channel dia tunjuk piza dalam pot...yang topping sume masuk dalam pot pasti layer2 dengan cheese last skli tutup dengan doh...memang nyummy je rupa dia....so bila aku nampak gamba ni terus la aku excited order.....
dengan harapan macam piza pot 2 la rupa dia...rupanya.........sila sambung gambar di bawah untuk penerangan selanjutnya mengenai pot pie aku ni....


dalam dia macam ni la rupanya...inti dia rasa macam mushroom soup+chicken+potato yang sangat pekat....
pastri di luar dia tu sangat nipis dan berlayer2.....rangup tapi bagi aku tak boleh nak telan banyak2....sebab muak...aku kalau karipap pusing pon kulit dia aku tak minat....
inti dia pulak pon sama...sedap mula2 tapi muak bila makan banyak.....boleh lah untuk makan sharing2.....

lupa nak cerita dalam set pinggan pie aku ni ada juga dihidangkan sekali dengan salad dan potato chip...salad dia macam biasa punya salad lah..tapi yang syoknya sos dia tabur atas salad tu sangat sedap!memang kena dengan citarasa aku...sos dia tu tak reti nak explain rasa macam mana..yang pastinya rasa style macam local la...macam sos nasi ayam yang sedap...pedas2 n rasa cuka..lepas tu tabur2 potato chip atas dia....sedap!

blue ocean n ice lemon tea
air takde yang menarik nak dicerita...yang blue ocean tu air gas...ada pewarna biru...air kuning tu teh rasa lemon...itu sahaja....
sekian....~

set en.Iky: almond sup+curry laksa+air biru=rm19.90
akunya set: chicken pot pie+ air lemon tea=rm15++
kalau order tak ikut set jadi lagi mahal..so tak berbaloi...harga yang ni pon bagi aku memang tak berbaloi pon...
kedai ni seronok untuk lepak makan berdua2an...amik yang ringan2 share2 suda...haha...

No comments:

Post a Comment