Wednesday, July 13, 2011

gabungan transformers+kata2 manis+doyan pufF~!

halo2 buat kali ke 2 untuk hari yang sama
ohhhh...sungguh rajinnya aku menghupdate blog arini...jadi semua2 jangan pelik...
ni bukan ciri2 buang tebiat...sebabnya aku telah bertekad nak mengarut2 pada hari ini....

TRANsFORMERS

aku memang sangat tak pandai nak menceritakan sesuatu selain daripada makanan di blog ni...so
aku cerita sikit je la eh....lebihnya cerita diri sendiri~

pada hari kejadian aku menonton cerita ini...aku opkos mengepau en.Iky  yang 3d...baru lah boleh eksen2 nak cerita kat sini tengok yang 3d.... secara konklusinya cerita ni bes! tapi ramai pulak yang tak sependapatan dengan aku....bagi aku memang da banyak je action2nya...da la tengok 3d..sampai berpinar2 bijik mata tengok aksi2 tu lalu depan mata hitam ku... lepas tu 2 jam setengah lak tu ceritanya... sampai kebas2 kaki aku...nasib baik cerita bes..3d nya all the time..so sangat puas ati....

bayang kan mula2 start cerita heroin dia masuk lak tak pakai seluar nampak bon2 dalam keadaan 3d....so sangat lah gamat cinema pada ketika itu...tu je part yang aku ingat untuk direview...whuuuu~ aku ni laki ke pompan ye???kompius seketika...
ok..sekarang nak review pasal ketidak puasan hati aku pada hari kejadian...

1. aku pakai spek...gedik tak gi pakai contact lense pastu gi tengok wayang cermin mata 3d berlapis dengan spek aku...da lah hidung tak mancung...spek 3d tu kat hujung hidung je bertengek..sikit2 kena betul kan...tension!

2. seat kat tgv mines yang sangatlah menjimati ruang juga telah berjaya mementalkan aku...dia ingat sume orang malaysia ni ciput2 je ke...aku ni gemok...tambah lagi dengan en.Iky yang lagi gemok double triple(wahahhaha) tu dok sebelah aku...lengan dia je da makan space aku berapa banyak da...ruang seat dengan seat depan da la slim...lutut aku je da tercium seat orang depan berkali2...cramp kaki berkematu bon2 dok 2 jam lebih....aiyoooo~

3. ni kisah paling super duper yang amat sekali menyakiti rongga deria aku...orang sebelah aku sangat lah 'wangi'..dia sampai lambat dalam 10 minit..agaknya berlari nak kejar tiket wayang n berpeluh menghasilkan bau yang menusuk kalbu....bau aku pon bukan lah wangi...tapi orang ni bau yang masam+kepam....serabut2!

kau bayang kan macam mana tahap konsentrasi aku tengok transformers selama 2 jam setengah pada hari kejadian??????????????????

 terpaksa la aku berpurdah dalam wayang demi menjaga rongga hidung aku sepanjang cerita....wuwuwuwuwu

ni adalah penawar hati semasa menempuh pelbagai dugaan... popcorn+air dalam 1 bekas...abis transform lah ni konon2nya...rm16 kot?aiyooo...abis lagi duit~

ni lah rupa dalam dia..belah atas isi popcorn....side bawah isi air....tapi sikit je...tak cukup!!!
bekas ni bawak balik boleh buat tabung....kumpul balik duit yang dah diabiskan ye....uhuhuhuhu

cerita durian puFF pulak....

DURIANpuFF
Lokasi: Tingkat G, The Mines
Jenis: Bakery, ringan2

pengumuman2...durian2 maniac sekalian....silalah berlari2 menuju ke kedai ini...aku tak ingat nama kedai dia..dia booth kecik je kat mines...tepi tangga kat laluan bot...ada jual macam2 puff...aku dah try puff dia yang berintikan banana dan juga yogurt...dari segi perspektif lidah aku ianya sangatlah tak berbaloi untuk dimakan....hanya durian puff saja yang super duper nyummy!
 ada tester untuk durian...yang perisa lain dia tak bagi test lah...dah 2 kali aku beli...2-2 kali aku minta nak tester...wahahaha...tester hanya untuk durianpuff saje...yang lain tak de tester...tu memang perangkap maut dia...sebabnya yang lain tu tak sedap..tu yang dia tak berani bagi test perisa lain

 durian puff/ rm8 per 6 biji
boleh campur2 perisa kalau mau....lepas ni jangan harap aku nak amik perisa lain...aku setia pada yang durian sahaja...inti dia punya lah banyak...membuak2..tengok dalam gamba tu...terkeluar2....nyummy nyummmm~

inti dalam dia memang sejibik macam makan durian..tak tipu punya rasa durian...texture dia...uuuuhhhhhhh....lembut je masuk ke ruang rongga mulut,,,,inti dia sejuk....pastry dia tak rangup tapi nice2 je dengan inti dia...arghhhhh...aku dah terliur....siapa yang menggilai durian, sila lah try..tak try rugiiiii!

p/s: kata2 manis next entry lah..penat~

No comments:

Post a Comment