Thursday, February 3, 2011

Half Boiled EGG!

Telur Rebus 1/2 Masak!!!
Lokasi: Dapur Rumah 
Jenis: Breakfast, masak sendiri.

Disebabkan ketidakpuasan hati aku masa makan kat old town hari sebelum ni. aku telah bersemangat waja membuat breakfast ini..Tapi malang nya aku pon tak terer mana nk agak2 bila telur tu da separuh masak. Selalunya either telur tu menjadi terlebih masak or tak masak langsung.. dan pagi itu haruslah bila aku pecahkan dia pon jadi lah tak masak langsung..tension nya lah hidup aku!!!!

dan idea bernas aku dalam mengatasi masalah sangat lah hebat..iaitu:
 masukkan dalam oven!!!
rumah aku takde microwave ok..oven je ada..nasib baik oven ni jenis see through..boleh la tau telur aku ni da jadi separuh masak ke hangit nanti..excited gila time ni..

 tadaaaa~~~`````
inilah hasilnya..,,telur putihnya masak gebu2..telur kuningnya tak sampai 20% je masak..just nice! lepas ni memang kompem aku tak rebus da..masuk je dalam oven~
finally~
haruslah disirami dengan kicap manis cap kipas udang dan black pepper direnjis2 secukup rasa...inilah yang aku impikan!!!!weeee~

1 comment: