Thursday, February 10, 2011

Happy Birthday Kak Nani!

Birthday Celebration Kak Nani!!
Lokasi: Pantry Jabatan Patologi, HKL
Jenis: Breakfast+Lunch= Brunch

Hari ini ialah birthday Kak Nani..n dia dengan segala murah hatinya telah buat makan2 yang opkos akan membuatkan hidup aku di HKL semakin ceria..Bila sebut makan je aku ceria..bila sebut kerja je kening aku start kerut2..keje?apa tu...takde dalam kamus pon..hahaha

mari kita menggila menonton wajah2 makanan di bawah:

 Carrot Slice Secret Recipe
ini bukan slice ye..ini 1 gedebuk...besaaarrrr punya..aku sukkaaaaaaaaa gila kek ini..makan pon kat meja kek ni..so sangat gumbira menikmatinya tanpa gangguan..mengadap je kek depan bijik mata..boleh gila aku digoda oleh encik kek ni...hehe

 Satay Daging

 Satay Ayam
Satay-satay ini sangat syioookkk...aku suka gila sebab takde lemak..biasanya kalau satay biasa kan mesti ada 1 part kat tengah2 dia seketul lemak. konon2nya bagi senang bakar..bahan pembakar..sebenarnya ko nak untung lebihkan??jimat daging dia kan??kan??? haha..tapi satay ini takde part lemak tu tau..totally pure daging semata2...mau tak gila aku makan~

 Mi Hoon Goreng Merah

 Mi Hoon Goreng Putih/ Singapore
Mihoon2 ni aku komen yang putih je lah..sebab rasa yang putih je..sebab aku suka mihun kale putih...sebab selalunya mihun ni yang lebuh sedap..memang sedap pon..tapi kalau ada sambal kicap memang msyuukk lahh

 Sandwich Sardin/ Sandwich Telur
Penat dah nak komen..aku ni pe je yang tak sedap..semuanya pon sedap..nak2 kalau makan free lagi lah bertambah2 rasa sedapnya..hahahah..tapi aku memang suka sandwich ni..setiap kali jamuan kat mikrob mesti ada sandwich ni..sape yang buat aku pon tak pasti..yang pasti aku berjaya ambik koman2 2 ketul setiap kali jamuan..

 ni hasil memancing aku setelah queue ambil makanan..sikit je??biasa lah..diet! akibat duduk kat meja kek dapat lah aku hiasan bunga tu..

 ni tuan rumah a.k.a tuan punya jamuan a.k.a birthday girl!! tq k.nani!!semoga panjang umur dan murah rezeki..tahun depan boleh buat lagi!

 ni k.noji..berjaya tangkap gamba buruk  a.k.a sisi gelap dia..hahahahahhahaha...seronot2

 ni k.fida...ni muka orang yang otaknya ligat berfikir pasal keje tak sudah..serabut ni..mulut mengunyah, mata pandangan telus, tangan bercekak kat pingang...beronot2 aku dapat tangkap gamba candid mereka..hahaaha

 ni slice kek aku..gumbira lah dapat huruf K 2..konon2 bajet nama aku la..last2 aku pon tak tau sape yang makan kek aku ni..dapat ambik gamba pon jadi la~

 ni pulak otai2 kat lab microb...gaya semua ala2.."dont mess with us!"..yang tudung pink tu ketua profesion i ~ sporting  habis!!

Fruity Tutty Dadih
ni aku sendiri bagi nama..haha..sesuka ati je..ni hasil tangan kak nani..ada rasa fruity2, tak manis sangat, tak tawar sangat, bak kata orang2 tua manis2 buah lah..time2 panas2 dapat benda ni..dia meluncur je kat tekak memang marvelous! gila betul...1st time buat..terus menjadi..dah la buat banyak2 terus...terrbbbaaaiiikk!!!

ni pulak hasil tangan aku mengodek2 sampai ke dasar dia..sebab nak koret2 isi fruit cocktail dia tu..bab tu je lah aku pandai...hehehe~

p/s: happy birthday kak nani..!!

4 comments:

  1. rasa special pulak...heheheh.Thank u so much for the wish, kak nani pun tengah belajar-belajar buat blog..thank u so much for d help!!!

    ReplyDelete
  2. welcome..ajar sikit2 je..ok2..lets blogging~

    ReplyDelete
  3. wah wah wah..siap ade muke akak ek
    hahahaha
    kna tnjuk kat k.nojie gk nih =P

    ReplyDelete
  4. k.norjie da tgk td..tp dia lg xcited tgk muka akk time 2

    ReplyDelete