Thursday, February 3, 2011

Kopitiam Bandar Tua!

OLD TOWN KOPITIAM!!!
Lokasi: Atas Bumbung Dataran Pahlawan, Melaka.
Jenis: Kopitiam, Local.

Ahad lalu, lepas je bali kenduri Shira kami(aku,wani,aney,azim,ganu n mar) berkonvoi 2 kereta menuju ke bandar hilir. Mengalahkan orang bukan melaka gamaknya. merayap ke bandar melaka lepas balik wedding dengan baju kurung. padahal orang yang dari bangi pon balik bangi terus. haha...

Time tu memang tengah hujan. Sepanjang 2 hari hujan tak berhenti. so perut pon memang sentiasa minta diisi. Sejuk2 kami pon pergi lah melepak di Old town. aku ni memang jakun baru 1st time jejak kaki masuk old town. Seronok rupenya makanan kat sini.. patot prang suka lepak sini..

 ni perhiasan2 atas meja. siap ada pensel n kertas order. jakunnya la aku. rupenya kalau nak oreder kat sini lepas tengok menu kita tulis la kod order kita sendiri. panggil waiter pass je kertas order. gila self service. patot kena tolak service charge dia yang 10%..pastu ada la pepper n kicap untuk sapa yang makan half boiled egg. n tisu yang kotak dia sangat cute! iphone tu tak semua meja ada ye..hanya yang terpilih saja ok..cabutan meja bertuah..haha...(sebenarnya hp aney..lorat btol nak masuk gamba)

 Kitab Ajaib

 Kaya Butter/ RM4.20
ni meal cik Wani..sebab dia tak sedap perut sangat n asyk loya2. so dia nk makan yang simple2 je. rotinya tebal disapukan setepek butter(part kuning) n 1 lagi part di sapu kaya(kale coklat)..lepastu dia tabur2 susu pekat. gila senang diorang berniaga eh..wat macam ni pon leh jual mahal2..komplen2 pon aku gi makan kat situ jugak..haha


Dry Egg Noodle+Chic Meatloaf/ RM6.90+1.50
ni makanan Azim sharing2 dengan si Aney. yang ni tak dapat nk komen sebab diorang makan berdua je..tak kasi chance langsung aku nak ngendeng...so no komen ler..

Peanut Butter Single/ RM1.80

  Peanut Butter Double/RM3.50
Ni pulak makanan si Aney yang single mingle n si Ganu yang double..seswai orderan mereka dengan status masing2..aney tak laku. ganu suda berlaku..haha..ni pon same..aku tak dapat rasa gak diorang punya ni..kedek ni masing2

Curry Potato Paratha/ RM5.50
yang ini Mar punya pilihan.. very the best dia punya kari.,pekat~..kentang dia hempuk2..sedap!memang sesuai2 je dicecah dengan paratha ni...part paratha dia lak,lembut gila..memang best..tapi malangnya nipis sangat. bak sehelai tisu..patot pon dia bagi 3 helai. tapi 3 helai paratha dia cam baru sama dengan setengah helai paratha biasa je..walaupon nipis....suggested menu!

 Kaya Butter Single/ RM1.80
ni adalah menu aku..gila diet ok..makan roti je..macam bukan aku je yang order ni..haha..sebab menu aku boleh lah aku describe betol2..roti aku ni tak tau jenis ape n kenapa kale dia cokelat macam ni. yang pasti dia bukan berperisa cokelat. ianya dibakar dan di tepekkan dengan butter n kaya. yang aku pelik ni, ape lah pemalas sangat diorang ni nak sapu rata2 butter 2. ni pakai potong dari kiub butter then tepek. gila banyak aku telan butter dalam sesetengah gigitan..menu not suggested segala roti2 ni. buat kat rumah pon boleh..taj berbaloi2!!
Soft Boiled Egg/ RM4.20
Mahal ok..telur dia sebiji 2.10..aku siap study menu dia..telur omega dia pakai..tak kesah la..teringin punya pasal. nak buat kat rumah memang malas. benda ni sedap gila kalau dapat time breakfast. tapi sebab teringin petang2 pon boleh je ditibaikan..n lagi bes disiram2kan dengan kicap n pepper. tapi ade je yang aku tak puas ati..sebab kicap dia masin..aku biasa guna kicap manis...huhu
 Mocha White Coffe Hot/ RM4.50
minuman aku. sejak akhir2 ni kalau order madang mau mocha je.tak tau nape.n semestinya yang hot sebab time makan ni tengah hujan.so memang sedap je dapat benda panas ni.. tapi malang nya masa air ni sampai tak lah sepanas mana..cam suam2 kuku..tapi mocha dia memang bes!pahit kopi+pahit manis coklat= teerrbbbaaaiiiikkkk!!!

 DOne!!!
habis sudah.. tinggal sisa2 buih dan serdak2 roti saje di atas pinggan...wee~~

Honestly makanan dia memang mahal lah kalau nak ikutkan mende tu sume kalau kt kedai kopitiam cokia2 boleh dapat lg murah..tapi sebab dianya nama yang telah dipasarkan+aircond+cost interior..n label yang dibawa jadi lah agak berlipat2 ganda harganya kot. tapi kalau nak lepak memang bes lah kat sini..makan ringan2 lepak lama!syiook!




No comments:

Post a Comment