Tuesday, March 15, 2011

beger BESAR!!!

ni kisah lama...aku saje update sementara tunggu cerita drama yang aku miss hari sabtu tu siap download..

CARL's junior
Lokasi: Mid Valley, KL
Jenis: Fast food

ni kejadian berlaku masa en.Iky baru dapat gaji bulan 2... makanya wajibulghunnah lah kita mengepow dia..hahaha.. time ni memang terngidam nak makan beger gedabak ni.. so lepas sampai je mid takde arah lain nak dituju..terusssss~

ni namanya Tisu n Garam n Pepper... 
aku suka bekas tisu dia..macam dalam cerita omputih kan2?haha

Ice Lemon Tea
air dia free refill so xyah nak gedik2 amik large size..rugi je..boleh refill2 pasni..tapi ni aku amik large sebab en.Iky yang order.. bukan duit aku...so aku tak kesah..hahah

Fries
yang best kat sini selain beger dia yang gedabak, ialah fries dia yang nyummy2.. sebabnya memang origanal kentang.. bukan celup2 punya kentang.. kalau tak percaya cuba baca kat kotak dia tu: Natural-cut fries.. kalau tak caye lagi sila scroll ke bawah:

nampak itu kentang...di hujung fries tu boleh nampak kulit kentang..menunjukkan ini bukan cobaan mahupon dugaan..ini memang kentang ok...real punya kentang.. n rasa dia pon memang kentang.. haha..sangat best sebab rangup dan tak macam kentang mcd yang ada rasa sumting kat lelangit lepas makan...ke aku je yang rasa macam tu??

Western Bacon Cheese Burger
ni ialah beger pilihan hati ku..memang sah untuk mereka yang berjiwa karnivor.. kerana tiada sehelai tumbuhan pon di dalam beger ini.. yang bulat2 tu onion ring..di goreng dengan rangup..pastu daging beger yang di grill.. kalau perati betul2 kat roto beger ni ada nampak kesan roti tu dipanas kan atas kuali bagi rangup2 sikit kat setiap inci hujung roti ni...waaaaaaa

ni masih beger kepunyaan aku..on the other side pula ada cheese dan 2 keping ham(chicken) di silangkan dia bagi menambah terliurnya aku sekarang...wuwuwuwu..(apsal aku buat entry ni??da lapooo)

Double Portabello Mushroom
ini pula adalah hak milik kekal en.Iky..beger ni adalah bagi mereka yang berjiwa omnivor..nak makan segala jenis benda dalam dunia ni..haiwan lain dan juga tumbuhan2 hijau..eh tumbuhan lain jugak..seperti kulat di dalam beger dia..haha..mushroom dia gila superb..banyak gila n tak kedekut gila...diletak pulak sos black peper yang lazat di atas daging bege 2 ketul...khas untuk orang temahak macam en.Iky...hahahahahahha

tips2 nak makan beger gedabak ni ialah dengan memenyekkan ianya dulu..macam seperti gamba di atas..
memang besar gila beger dia..kalau tak penyek kompem korang akan makan bersepah+comot+serabai...
ala2 cogan kata kedai ni dulu: dare to get messy~ (dulu2 iklan dia cmni lebih kurang..kalau tak salah susunan ayat aku)

lupa nak ambil gamba sos dia masa masih berisi..sos ni sedap..dia cam sos spegeti cuma takde rencah daging hancur..selain tu ada jugak pickle bagi mereka yang gila jeruk, bawang dicincang dan juga campuran tomato,bawang ala2 salad gitu..boleh self servis

kenyang perut suka hati...tinggal lah sampah sarap ini berkeliaran di atas meja.. anak sapa la puya kerja ni??


aku lupa lah harga set meal dia ni..yang aku ingat aku nya dalam belasan ringgit..rasanya rm15-20..
en.Iky punya dalam RM20-30..dianya mahal sikit sebab dia amik double..orang tamak memang begitu..

p/s: cerita aku download tak leh nak extract lak..memang hanjut betol...!!
terus rasa lapa!!!




2 comments:

  1. perhh.portobello mushrum.
    awat la depa ni..
    takmau bukak kat penang ka.

    ReplyDelete
  2. kat penang tu da byk gila food best2....xde yang ni xrugi pon...hihi

    ReplyDelete