Sunday, March 27, 2011

introducing terminal bas setaraf airport~

hi!
setelah sekian lama aku nak cerita sikit pasal terminal bas selatan/sepadu/ TBS(tak sure nama penuh dia) yang kat bandar tasik selatan tuu..
memang hebat! dahsyat!!mantap!!!
ada kelas!

tapi memang serabut sikit la sebab benda baru kan..very the confusing~..aku la yang kejap ke kiri, ke kanan ke tepi ke belakang..macam kucig nak beranak..tak tau hala tuju ke mana..spesies tak paham baca sign board..
huhu...

kalau turun dari tren lrt or komuter terus je menuju ke arah nak gi klia tren tu tapi terus je ada bridge..nanti terus jumpa dah bangunan yang hebat dan marvelous nampak dari jauh lagi...

ok2..sila menikmati ke-WOW-an nya:


lihat lah dunia kaunter tiket dia...banyaak..sampai lebih dari 17 kaunter.. kalau dulu kita pergi mana2 bus stand nak beli tiket da decide dalam kepala otak nak naik bas apa kan.then terus mencari kaunter tiket bas tu kan..sekarang ni tak payah ok..beratur je terus kat kaunter mana2 ni...then cakap je nak bas apa, pukul berapa, seat mana dll...tapiiii...ada tapi nya..tada certain company bas yang tak join tbs kaunter ni..diorang buka kaunter sendiri kat belah belakang..side kaunter buruk sikit...seperti: transnasional, cepat express, dll.. aku pon tak tau kenapa diorang tak mau join..dah la aku memang setia dengan transnasional..kuciwa i~

selain itu..ada lagi 1 keburukan kaunter ni..walaupon banyak kaunter...sangat lah lembab..bukan lembab=moist a.k.a basah..tapi lembab=lambat!! maybe sebab kaunter banyak sangat kan..n system dia still baru n bongek sikit...nak tekan seat yang ni, kaunter belah sana dah tekan dulu or tekan pada masa yang sama..so persaingan tinggi...lagging la pulak..time aku tengah beratur ni siap operator kaunter tu jerit kat kawan dia..weh,,aku nak tekan ni..kau jangan tekan dulu tau!! aiyoooo...last2 aku yang setia ni terus ke kaunter transnasional..berdesup je dapat tiket u~

kalau terer cuba teka seni yang begitu mengujakan ni berada di kedudukan mana??
tanya soalan bajet macam la ada orang nak jawab soalan aku kan...
so aku pon bagi jawapan nya: kat siling!~haha

 ni paling tak tahan ni...siap ada signboard departure lagi...gila kentang kan..memang macam airport kn??
aku pon kompius aku ni nak naik bas ke nak naik kapal terbang?? 

 ni kedua yang tak menahan..nak naik bas bila da dekat2 masa sila melalui lobi perlepasan...gila tak?? memang gila!!! haha...aku macam wahhhh...melampau!! sakai jap aku...pastu kompius2...nasib baik ada abang2 polis yang sedia membantu ni...kelas!

then ada banyak kedai2 kat sini macam:kedai kasut,kedai makan, 7-11 dll..so kalau bosan2 sementara nak tunggu bas sampai boleh lah jalan2. facilities dia pon sangat gud especially toilet dan surau..selesa dan seronok untuk digunakan..dengan harapan berterusan lah sampai bila2...

p/s: nak tunggu bila lak nak ada peramugara atas bas??wahahhahahahha

3 comments:

  1. aku dah pernah guna 2 kali je nak balik kluang dan kulai..hehe..ia buka kol brape erk kaunter2x ni..eh bas transnasional kat area mana beb kaunter dia???

    ReplyDelete
  2. kaunter dia xsure lak buka kol bpe...maybe awal2 dalam kol 8 da ada la kot...xpon lagi awal...
    bas transnasional kaunter kat floor yg sama tapi side tepi berhampiran dgn toilet, 7-11, n kedai flipper

    ReplyDelete
  3. Selamat pagi..terminal bersepadu selatan..untuk jawapan BOWLANK09,tbs tiada private kaunter untuk transnasional. jadi, mana-mana kaunter bernombor awak boleh beli tiket. sebut sahaja destinasi.
    Manakala jawapan untuk SAYAGILAMAKAN, kaunter dibuka 24jam. sekian.....:)

    ReplyDelete