Monday, March 14, 2011

WeEkenD di UKM~

2 hari lepas aku melepak di kawasan UKM Bnagi sebab nak nak attend wedding Kak Sari..
alang2 dah ada kat UKM seharusnya aku pergi mengubat rindu ku kat makanan2 yang menjadi pojaan hatiku di masa student dulu...apakah ???

FARIS MAJU
Lokasi: Seksyen 15, Bangi.
Jenis: Mapley/ Mamak, Local

memang aku ngidam gila nak makan mapley...kat kampung baru semuanya makanan thai n indonesia...so bila alang2 ada kat UKM haruslah melepaskan gian di sini.

Mee Goreng Mamak/ RM3.50-4.00
aku tak sure harga diaa...tapi ape yang bestnya makan kat sini diorang suka bagi diskaun...student price gitu..walaupon kitorang bukan student pon dapat harga student..nampak sangat stil awet muda...haha
ok2...aku memang suka gila makan mee goreng mamak kat faris maju ni...secukup rasa..kering2, pedas2 n ada telur..ni adalah basic bagi mee goreng mamak..tapi nape lah selalu aku makan kat tempat lain susah sangat nak jumpa macam ni??

Nan Kema/ RM4.--
ni harga pon tak ingat sangat...ni pulak adalah menu special yang wajib korang order kalau pergi mapley kat bangi...tak semua mapley ada menu ni...sangat super duper marvelous..dulu zaman student kalau nak order ni share ramai2...kiranya macam ala2 side dish gitu...pastu borak2, gosip2 sambil cuci mata kat sini...

aku zoom in sikit bagi korang dapat lihat kelazatan nan kema ni...ianya menggunakan roti nan yang sangat lembut dan nipis..so xmuak menelan nan je...intinya pula ialah isi ayam yang masak dengan rempah2 rasa macam kari dan dipendekkan cerita macam rasa inti karipap. tapi isi ayam semata2 takde tambahan kentang..kalau nak rasa up sikit macam inti chicken cornish secret recipe..lepas tu dihiaskan dengan mayonaise tanpa perasaan kedekut..nak best lagi minta nan cheese kema..gabungan yang mantap!memang lazat~ kitorang punya ni dia salah hantar order..yang cheese dia bagi orang lain...huhu

kalau kat ameer ali pulak(mapley opposite to faris maju)..nan kema dia lain sikit..inti dia kat belah atas roti nan...n dia guna ayam tandori..ala2 piza mapley gitu...so lebih marvelous..aku nak gi amer ali sebenarnya..tapi masakan goreng2 ameer ali fail semuanya...bab roti je dia best..next time aku gi makan ameer ali tayang nan kema dia lak ye~

esok malam nya tu aku gi makan kat Kenali..tapi lupa nak amik gamba sebab da kebuluran..lambat sangat makanan kitorang sampai...next time aku gi sana lagi aku cerita pasal kerang bakar yang superb kat kenali pulak!

2 comments: