Monday, March 7, 2011

hAPPy BirThDAY RoOmAtE!!!

Sabtu lepas adalah birthday cik Roomate saya iaitu cik WanieB!
eh salah..eX-Roomate ye...
Wani telah pergi meninggalkan aku semalam petang...dia telah ditransfer ke Penang~hu...
sedih tau.......sebab bulan ni aku kena bayar sewa bilik sorang2...over budget ni...huhu

hehe...tapi takde roomate memang sunyi...so aku dok lah mengadap blog..bohsan!!!
ok2..berbalik kepada cerita birthday wani td... 
so dalam diam2 aku pon telah menempah cupcake kat seorang pembuat cupcake yang sangat over the marvelous.....ghojana ghosdin bukan nama sebenar dobot a.k.a ana<-----ni member geng meroyan aku gak ni

serius...dah la cun gila..sedap pulak tu..murah lagi tu...aku siap suh dia naikkan harga lagi tau...bayangkan lah betapa murahnya cupcake dia jual...
tapi kalau aku order kenalah letak harga yang murah...kata member2 kan...haha

sila lihat apa yang aku katakan memang benar..tiada tipu belaka:

ni birthday girl pada hari tersebut..
dia memang suka gila cupcake...so ni jelah yang mampu aku berikan pada dia...huhu

on your left is si pembuat cuppies y super meletop ini: ana
sila tepuk tangan dengan sangat gemuruh atas hasil usaha beliau..
aku berhajat nak buka bakery...so ana..nak tak jadi pembuat pastry aku???hihi

comelkan??
dia pakai fondant..i always love fondant!! butter cream aku paling tak suke...rasa muak...eh..butter cream??apa tu..aku tak kenal..aku kenal fondant je~~~

lady bird ke lady bug nama binatang ini eh??
ana memang suka gila lady bird/bug ni..dari dulu lagi..aku ingat lagi..masa dia kena hias pintu bilik K6C kt UKm dulu..mesti ada binatang ni...bila dia nak tunjuk kekreatifan dia je mesti benda ni..aku tau...ni je yang kau tau buat kan ana??hahahahahha..

lihat lah dunia....betapa hebatnya cupcake ini..pakai chocolate moist cake ok!!! pastu siap ada topping chocolate melt lagi...atas manis then bawah cam pahit2...memang terbaik!!!dah lah cup dia pon pakai kertas berkualiti tinggi...cammana lah aku tak suruh dia naikkan harga..memang tak macam cupcake orang lain...ana sila naikkan harga!!!

serius! aku sebenarnya tak minat sangat pon dengan cupcake sebab dah tau biasanya mesti pakai base butter cake yang kejung, n hiasan buttercream yang konon2 bajet cantik tapi TAK SEDAP!!!!dah lah manis..harap je mahal tapi cantik n tak nak makan sebab tak sedap...
kalau cupcake cam  ladybird/bug ni: dah lah cantik, cute! rasa sayang nak makan..tapi sekali dah makan tak rasa sayang2 dah..meleleh je air liur nak lagi...ahhahahaha...

aku bukan nak promote kawan tapi ini benar...kejadian ini benar2 belaku n bukan dugaan...~
ana memang minat buat benda2 macam ni..n sebenarnya dia buat just saja2 mula2...korang boleh tengok dari mula2 dia try2 buat cupcake dulu:

ni masa dia zaman amatur dulu

tengok kreatifkan dia??haha...geng kitorang memang luncah2 sikit...aku pernah wat profile pic kat FB aku dulu gamba ni..hahahaahah

ni nama2 geng kitorang masa kat UKM dulu...geng yang selalu berlari bersama2 ketika kejadian meroyan~

ni dia buatkan masa aku masuk ward kt HUKm dulu..

bagi sesiapa yang berminat nak order cupcake dari ana nanti aku iklankan bila dia da kompemkan harga dia yang dah di-upkan sikit...boleh?

p/s: bukankah ini entry untuk cecita bday wani???
apsal jadi promote ana lak eh??



4 comments:

  1. wah...terharunya saye!!! tq my luvly fren!! syg kamu..muah2!! patutla asyik duk rindu je..org tu duk femeskn kite dlm blog die rupanye..hu2...ape2 pon our memories will never fade..c ya nextime!!

    ReplyDelete
  2. welcome my ex rummy~
    see u nxt tme...

    ReplyDelete
  3. nak pinjam pic tu buat FB pro pic jugak bole? HAHA XD

    ReplyDelete