Monday, January 10, 2011

Cucur JAGUNG!!!

CUCUR JAGUNG NYUMYLICIOUS!!!
Lokasi: Rumah Sendiri
Jenis: Minum Petang / Cucur

Petang tadi Cik Wani a.k.a roomate aku telah begitu rajin dangan dengan semangatnya membuat cucur jagung. Betapa gigihnya dia sampai sanggup meredah pasar chowkit untuk mencari jagung. Akhirnya kami jumpa jagung siap rebus yang cenonet2 je tapi mahal. Cis! Tapi mengidam punya pasal sikit tadak kira la~ haha.. 

Lai2 ci kulai..tengok cucur nyumy2 ni

 adunan Cucur Jagung Nyumylicious
Lemak berkrim rupanya..mentah2 pon berselera tengok~haha

 Deep fry
kemudian mandikannya ke dalam kuali yang minyaknya panas2 menggelegak sehingga garing

 Hasilnya!
kalau zoom ni menarik gila rupa dia..boleh nampak bintil2 jagung dalam cucur ni..

 mewahkan jagung dalam ni...kunyah2 sentiasa tergigit jagung...best gila..

dan semestinya aku akan mencecah..sebelum ni aku dah mentibai nasi ayam penyet wong solo. dan sambal kicapnya ada extra. boleh aku buat cecah cucur ni...hasilnya.............bombastic!!!

kredit to my roomate kerana menghasilkan cucuran yang lazat dan berkrim! betul tak tipu kelazatannya...sebenarnya aku panggil jemput2...sebab chefnya panggil cucur aku pon ikutkan aje...haha

p/s: sok buatkan breakfast eh wani?hehehe

2 comments:

  1. wah....mendpt pujian!! : )..weee...tq2 coz sudi mkn hasil tgn sy yg x seberapa itu...hehe..
    p/s: mlm ni cik kb msk lak ye...hehe..nanti kite cri cik lesung batu...ekeke

    ReplyDelete
  2. msti la...ko msk sdp!msti la kne post..hehhe
    sory i xmsk mlm td..i xsht~huhu

    ReplyDelete