Monday, January 3, 2011

SHIHLIN snack

SHIHLIN snacks 
lokasi: jusco &dataran pahlawan melaka
jenis: snek perisa taiwan

Beberapa hari lepas aku dan adik aku ada mencuba di sebuah booth makanan taiwan. Kalau baca sejarahnya ada cakap yang apa yang dijual adalah makanan ringan tepi2 jalan atau dekat pasar malam originalnya dari Taiwan. dan Shihlin ni kiranya nama pasar malam kat taiwan tu la.

Antara makanan yang aku cuba masa tu:

 Oyster Mee Sua. RM6.
ni kira menu dia yang pames gila. mee sua dia buat sendiri kot. sbb dia tulis hand made oyster mee sua rated no. 1..hebat tak..? rasa dia sedap la..me buat sendiri tak kembang pon walaupon aku makan lambat. berbaloi la kalo makan.confirm kenyang punya. tapi bagi siapa yang tak tahan hanyir buang oyster tu cepat2. aku makan seko je. pastu terus nak terkeluar segala yang aku makan. tak paham macam mana orang kaya2 bole slurp2 je dari cengkerang dia..huhu

 XXL Crispy Chicken. RM6.
yang ini sangat besarrrr dan sedap! rangup gila..crunchy..tepung dia kruk2 msasa kunyah. tulang-less. bahagian dada tapi tak muak. bagi siapa yang gila makan ayam boleh ambil pilihan ini. saiz dia besarrrr~ punya..nak rasa pedas dia akan renjis2 serbuk pemedas yang merah2 macam dekat ayam tu..nyummy!

Happy! Rice Box Set. RM8
dia bukan dalam box sebab aku makan kat situ. kalau take away mungkin dia dalam box. yang ni nasinya dititiskan dengan kicap manis yang lazat dan di taburkan dengan ayam goreng yang crunchy dan bperisa pedas2 dan diapit dengan tofu yang lazat. apa yang special? tentunya tofu dia. sebab di atas tofu tu ada telur yang dipotong dadu yang sangat pelik rasanya tapi aku suka rasa itu. sedap! tofu dia lembut!gebu!


 
tadaaaaa````habis!!!

kalau nak tengok website dia bole pegi seperti di atas ini!

Kepada yang risau kan tentang kehalalannya, jangan risau.. Kedai ini ada sijil halal dari jakim. boleh nampak dengan terang dan nyata logo halal di kedai tersebut. 

Nama je snek.Tapi berat je makanan dia..Aku makan kenyang je.

p/s: ada lg 1 menu rasa ala2 keropok leko. terlupa nak ambil gambar.  lain kali aku update ye

8 comments:

  1. sweet n sour potato crisp dia jugak sedap..i dh try mkn kt cnie..tp kt penang la..hehehe..

    ReplyDelete
  2. wah..sy mau try juge!!! nmpk menarik gile...hu2..(wanie b)

    ReplyDelete
  3. memang sedap gila wani!!jom2..kte jelajah b4 ko g penang!
    eh..nape ko xcakap guna mulut je??

    ReplyDelete
  4. eleh..nnt kt png pon wanie boley try le..kt png pon ade la shihlin nie..bluek..=p

    ReplyDelete
  5. kb: hahaha..saje je nk komen2 kt blog u ni...meriahkn majlis...hehe
    kak wi: yeke??!! wah...nanti kite g mkn eh..hehe

    ReplyDelete
  6. kt penang rs lain...kt kl rasa lain..sbb kt kl mkn dgn i..rsny lebih nikmat u~ hehehe

    ReplyDelete
  7. Yeke ada logo halal jakim? Saya pergi takde pun??

    ReplyDelete