Thursday, January 20, 2011

STEAMBOT TOMYAM!!!

STEAMBOT TOMYAM!!!
Lokasi: Rumah Sendiri
Jenis: Steambot

Hari ini ialah hari kami menggila di rumah kerana cuti sempena Hari Thaipusam..Ohh~ sangat gembira bila dapat cuti tapi sekarang ni rasa sangat murung kerana esok dah kena kerja lagi..tak pe. berusaha lagi. tinggal 1 hari je lagi untuk menuju ke hari2 weekend yang meggumbirakan!Weee~~

Akibat daripada kehadiran tetamu yang perutnya juga seperti hantu lapar iaitu kawi(geng gila makan), cik roomate saye iaitu wani dan dia kawi itu telah meroyan di tesco malam semalam (masa aku tengah meroyan kat chilis) membeli barang2an membuat steambot. dan hasilnya~:

tapi tunjuk pemprosesan nya dulu. baru orang caye kitorang masak :

 Hasil tumisan cik Wani. resepi masak tomyam ni. siap dengan daun limau purut lagi. beli daun ni tak ingat punya la banyak. sepeket. macam nak buka kedai tomyam thai. guna nya 2 helai je. haha

bawang2an, cili2 an, dan carrot2an. dipotong mengikut kekreatifan masing2. kalau nak rupanya cantik sila ukir2 ye . kalau aku yang potong kompem besar2. last2 kunyah2 masuk mulut jugak. hehe

 apabila air telah mendidih mengelegak2 segala jenis ball2 di campak kedalamnya. jangan lama sangat nanti kembang semnagkuk lak rupe meraka2
 hasil rebusan tadi ditoskan. siap ada kacang peas lagi. walla tak?

udang2 an di siang dan dibuang kaplanya..udang ni gila fresh!! hasil tangkapan kawi dan wani dia tesco semalam.

 siap ada inoki lagi. memang terbaik! semua bahan2 tengah tunggu turn untuk di mandikan secara jakuzi di dalam kuah tomyam~
 Tada~!!! gila marvelous!!! meroyan aku tengok hasil nya..haha..memang terbaik dan terindah dan ternyum2!! gembira je perut aku hari ini!! we````~


Counting day sekarang ni..huhu..cik roomate dah nak pindah ke penang. tinggal seminggu. kompem lepas ni memang aku malas nak jejak dapur. aku memang malas masak. tapi akibat kerajinan wani aku terpaksa merajinkan diri jugak tolong potong2, kupas2. nanti wani dah pindah siapea nak masak kan breakfast aku?uhuhuhuu

No comments:

Post a Comment