Monday, January 17, 2011

OBLONG KAMBING!!!

OBLONG KAMBING!!!
Lokasi: Cafe Staff, HKL.
Jenis: Fast Food.

Oleh sebab aku dah lama tak update entry. Kali ni aku dengan rajin nya nak tayang antara favorite food aku kat HKL. Cafe hospital mestilah tak banyak benda yang best. So kalau yang bes tu mesti lah wajib ditayang2kan.. So sila wajib TONTON! hahaha

Kambing Set. RM seperti yang dipaparkan.
.Take away saje..tak suka duduk lama2 dalam cafe. 1 badan bau kepam makanan..idunloikeu~ 
 
 
Side dish
Side dishnya mengandungi: fries, baked bean(yummy!iloike2), coleslow dan salad sebagai perhiasan..
berbaloi2 kalau beli kat sini. Kat mcD pon tak serve healthy2 camni tau.


 Oblong Kambing+Cheese
tada!!! WoWIiii tak rupe dia? siap cheese meleleh2 tu...marvelous!!! sebagai peminat kambing sampai ke bege pon aku mau kambing! daging oblong ni memang terbaek! boleh rasa daging tu betul2. tak cam setengah2 bege yang bulat tu. rasa kenyal2 bahgian lembu or ayam yang geli2 je dia proses. Ala2 daging Mcd teksturnya. baik aku beli oblong dari mcD. murah sikit. rasa pon nak sama da. Sayur lagi banyak. sihat2 gitu sambil support industri melayu..kn2?

 Zoom in sikit..bagi meleleh tengok cheese dia tu..haha

 Lupe nak cerita roti dia pon lembut je. pembuat bege ni abg Daniel nama dia. Dia cakap dia beli roti bege dia dari budak2 yang belajar kulinari kot. aku tak ingat sangat da cerita dia. dah lama interview. kene bagi refresh sikit.  Sos dia memang tak kedek. dia letak black pepper, mayonnaise, chili sos sikit. Masa goreng tu dia tabur2 sikit serbuk apentah. 2 jenis serbuk. bila tabur tu bau dia menusuk kalbu~

Yang penting rasa dia memang sesedap rupa dia. Thumb up kiri kanan tangan dan kaki juga!

p/s: harga dia kalau tak set 4.80 kalau tak silap. Cheese +RM1. Ham +RM1

1 comment: